Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

Emilia 2024-02-17 14:11 ! Citera #
Jag har nu intensivts kört med körskolan i en vecka. Allt sitter bra. Förutom backparkering, jag kan parkera och backa in brukar bara justera fel så den ligger lite snett. Har uppkörning nästa vecka, jag ska öva in det men är det ofta man får backparkera?
Gäst 2024-02-17 17:19 ! Citera #
Brukar nästan alltid vara med så vitt jag vet, ingen garanti såklart men oftast ber dom en att backa in i valfri parkering
77 2024-02-17 18:03 ! Citera #
Jag behövde inte backparkera på min uppkörning, men det behöver sitta. Träna träna träna. Dock så är det ju absolut inget krav att man ska köra in på en parkering perfekt och rakt och så där. Utan självklart kan du köra in och sen rätta till dig allt eftersom.

Lycka till!
Gäst 2024-02-20 06:30 ! Citera #
Emilia 2024-02-17
Jag har nu intensivts kört med körskolan i en vecka. Allt sitter bra. Förutom backparkering, jag kan parkera och backa in brukar bara justera fel så den ligger lite snett. Har uppkörning nästa vecka, jag ska öva in det men är det ofta man får backparkera?
Hej! Jag behövde inte backa och hoppades på att inte få fickparkera! Jag skulle tipsa att om du tidigt in i uppkörningen får att du ska vända på valfritt sätt, backa runt hörn!!! Eftersom de inte säger till att backa runt hörn behöver det inte bli perfekt, speciellt om det finns snö runt om! Detta betyder då att du avklarat backningmomentet och troligtvis inte behöver backparkera eller fickparkera! Se till att titta och vrida på hela kroppen, och när du tittar i sidospeglarna ska det inte se tvingat ut och inte för överdriver, du ska genuint vara intresserad av vad som händer bakom dig!
Förklara gärna vad du gör också, jag körde mot gult och förklarade då för henne att om jag hade tvärnitat hade det varit farligt för mig själv och personerna bakom!
Var glad också! Lycka till!
Gäst 2024-02-20 13:01 ! Citera #
Jag blev ombedd att backparkera på min uppkörning. Men ta det lugnt, justera positionen det ska inte gå fort utan vara trafiksäkert. Sen håller du på att justera tills du känner dig klar och då säger du det till inspektören
Nicke 2024-02-20 16:27 ! Citera #
Emilia 2024-02-17
Jag har nu intensivts kört med körskolan i en vecka. Allt sitter bra. Förutom backparkering, jag kan parkera och backa in brukar bara justera fel så den ligger lite snett. Har uppkörning nästa vecka, jag ska öva in det men är det ofta man får backparkera?
Om man inte kan parkera så är man inte redo för uppkörning. Avboka tiden och öva för du kommer knappast klara det om du inte ens kan parkera
Gäst 2024-02-22 13:40 ! Citera #
Gäst 2024-02-20
Hej! Jag behövde inte backa och hoppades på att inte få fickparkera! Jag skulle tipsa att om du tidigt in i uppkörningen får att du ska vända på valfritt sätt, backa runt hörn!!! Eftersom de inte säger till att backa runt hörn behöver det inte bli perfekt, speciellt om det finns snö runt om! Detta betyder då att du avklarat backningmomentet och troligtvis inte behöver backparkera eller fickparkera! Se till att titta och vrida på hela kroppen, och när du tittar i sidospeglarna ska det inte se tvingat ut och inte för överdriver, du ska genuint vara intresserad av vad som händer bakom dig!
Förklara gärna vad du gör också, jag körde mot gult och förklarade då för henne att om jag hade tvärnitat hade det varit farligt för mig själv och personerna bakom!
Var glad också! Lycka till!
”Förklara gärna vad du gör”
Nej det är inget som tas med i bedömningen om inte förarprövaren har ställt en situationsanpassad fråga!
Det har alltså ingen betydelse
Gäst 2024-02-22 13:42 ! Citera #
Gäst 2024-02-20
Jag blev ombedd att backparkera på min uppkörning. Men ta det lugnt, justera positionen det ska inte gå fort utan vara trafiksäkert. Sen håller du på att justera tills du känner dig klar och då säger du det till inspektören
Sjölvklart. Men det måste också vara rutinmässigt

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov