Start > Körkortsforum > Uppkörning nyköping och/eller …

Uppkörning nyköping och/eller eskilstuna

Elin 2024-02-14 16:03 ! Citera #
Hej! Undrar om någon här kört upp i typ Nyköping eller Eskilstuna? Är nyfiken på hur ni upplevde inspektören (eller vad dom kallas) och vilka bilar dom har? Undrar mest då jag hört att inspektörer kan ha stor betydelse på godkänt och icke-godkänt, sen har jag även hört att vissa bilar gasar av sig själva (typ golf) så blev lite nervös över det :?
Nicke 2024-02-14 18:04 ! Citera #
Bilar gasar inte av sig själva. Om du inte vet detta så är du uppenbart inte redo för uppkörningen. Inspektör spelar ingen roll alls. Spelar ingen roll hur dom är som person för man ska kunna köra bra oavsett. Du är uppenbart inte redo för varken uppkörning eller teoriprov. Spara dina pengar och boka inga tider så att nån annan mer förberedd kan få en tid istället för hen har förmodligen mycket större chans att klara det
Elin 2024-02-14 20:42 ! Citera #
Nicke 2024-02-14
Bilar gasar inte av sig själva. Om du inte vet detta så är du uppenbart inte redo för uppkörningen. Inspektör spelar ingen roll alls. Spelar ingen roll hur dom är som person för man ska kunna köra bra oavsett. Du är uppenbart inte redo för varken uppkörning eller teoriprov. Spara dina pengar och boka inga tider så att nån annan mer förberedd kan få en tid istället för hen har förmodligen mycket större chans att klara det
Sa aldrig att jag har uppkörningen snart dock... undrar bara lite i förväg. Jesus Christ.
Är ganska långt kvar tills dess.

Angående inspektören så är det många som inte hade hållit med om att det inte spelar roll. Har du inget svar på själva frågan behöver du inte skriva :lol:
hej 2024-02-14 20:42 ! Citera #
Nicke 2024-02-14
Bilar gasar inte av sig själva. Om du inte vet detta så är du uppenbart inte redo för uppkörningen. Inspektör spelar ingen roll alls. Spelar ingen roll hur dom är som person för man ska kunna köra bra oavsett. Du är uppenbart inte redo för varken uppkörning eller teoriprov. Spara dina pengar och boka inga tider så att nån annan mer förberedd kan få en tid istället för hen har förmodligen mycket större chans att klara det
Men lägg ner nu Nicke. Vilket tråkigt svar, hur vet du att hon inte är redo? Vaknat upp på fel sida eller? :D
hej 2024-02-14 20:45 ! Citera #
Hej Elin! Ska ge dig ett bättre svar än den där sur muppen. Såklart att inspektörer är olika - den berömda mänskliga faktorn. Vissa är mer petiga än andra och så är det tyvärr överallt. Det enda du ska göra är att vara lugn och trygg i dig själv oavsett vem som möter dig den dagen. Lita på din körförmåga trots att inspektören kanske ger dig ”dåliga vibbar”. Planera, stressa inte och andas.

Lycka till med körkortet!
Nicke 2024-02-14 23:27 ! Citera #
hej 2024-02-14
Hej Elin! Ska ge dig ett bättre svar än den där sur muppen. Såklart att inspektörer är olika - den berömda mänskliga faktorn. Vissa är mer petiga än andra och så är det tyvärr överallt. Det enda du ska göra är att vara lugn och trygg i dig själv oavsett vem som möter dig den dagen. Lita på din körförmåga trots att inspektören kanske ger dig ”dåliga vibbar”. Planera, stressa inte och andas.

Lycka till med körkortet!
Du har helt fel. Alla inspektörer bedömer folk likadant. Uppenbarligen skiljer sig deras personlighet och sånt men det spelar ingen roll alls. Man ska kunna köra bra oavsett hur personen bredvid sig är som person. Och kan man inte det så ska man inte ha körkort helt enkelt. Och jag tvivlar starkt på att hon kan köra bra under dom omständigheterna så då är det inte bra om hon tar tiden från nån annan som faktiskt kan köra bra. smh
Gäst 2024-02-14 23:32 ! Citera #
Nicke 2024-02-14
Du har helt fel. Alla inspektörer bedömer folk likadant. Uppenbarligen skiljer sig deras personlighet och sånt men det spelar ingen roll alls. Man ska kunna köra bra oavsett hur personen bredvid sig är som person. Och kan man inte det så ska man inte ha körkort helt enkelt. Och jag tvivlar starkt på att hon kan köra bra under dom omständigheterna så då är det inte bra om hon tar tiden från nån annan som faktiskt kan köra bra. smh
Och återigen så har jag aldrig sagt att jag ska köra upp i det närmsta, du spekulerar och dömer mig i onödan. Nu kan du gå vidare med ditt liv och sluta skriva onödiga kommentarer där du tror att du vet allt om mig och när jag har min uppkörning baserat på att jag ställde en fråga :)
Skulle för övrigt aldrig köra upp om jag inte trodde att jag skulle klara det så du kan som sagt chilla, jag kommer inte sno någons plats.
hej 2024-02-15 07:15 ! Citera #
Nicke 2024-02-14
Du har helt fel. Alla inspektörer bedömer folk likadant. Uppenbarligen skiljer sig deras personlighet och sånt men det spelar ingen roll alls. Man ska kunna köra bra oavsett hur personen bredvid sig är som person. Och kan man inte det så ska man inte ha körkort helt enkelt. Och jag tvivlar starkt på att hon kan köra bra under dom omständigheterna så då är det inte bra om hon tar tiden från nån annan som faktiskt kan köra bra. smh
Jag tror inte riktigt att förstår vad jag menar. Jag menar inte att man inte ska behöva köra bra oavsett inspektör - för så är det såklart. Man ska alltid göra sitt bästa och komma förberedd. Utan det jag poängterar är den mänskliga faktorn, vilket kan innebära en dålig dag, en person som är mer petig, en person som kollar mer på helheten än någon annan och så vidare. Man kör inte alltid perfekt och det formuleras tydligt innan uppkörningen av trafikinspektören men trots det så kan många inspektörer kräva att föraren ska köra fläckfritt ändå. Därför spelar inspektörerna roll, men det kan man inte göra något åt. Det jag stör mig på är att du dömmer Elin utifrån en enkel fråga hon ställde, varför inte bara svara på frågan och inte anta massor av saker?
Nicke 2024-02-15 13:21 ! Citera #
hej 2024-02-15
Jag tror inte riktigt att förstår vad jag menar. Jag menar inte att man inte ska behöva köra bra oavsett inspektör - för så är det såklart. Man ska alltid göra sitt bästa och komma förberedd. Utan det jag poängterar är den mänskliga faktorn, vilket kan innebära en dålig dag, en person som är mer petig, en person som kollar mer på helheten än någon annan och så vidare. Man kör inte alltid perfekt och det formuleras tydligt innan uppkörningen av trafikinspektören men trots det så kan många inspektörer kräva att föraren ska köra fläckfritt ändå. Därför spelar inspektörerna roll, men det kan man inte göra något åt. Det jag stör mig på är att du dömmer Elin utifrån en enkel fråga hon ställde, varför inte bara svara på frågan och inte anta massor av saker?
Olika inspektörer bedömer exakt likadant. De är så de har utbildats förstår du.

För det andra så dömmer jag henne bara utifrån det som hon har skrivit. Och baserat på det så gör jag bedömningen att hon inte alls är redo för något prov. Som du skriver så var det en enkel fråga. En fråga som hon borde veta svaret på och inte behöva fråga andra. Du gör henne en björntjänst genom att låta henne tro att det är inspektörens fel att hon blir underkänd när det i själva verket är hon som inte kan köra tillräckligt bra.
Gäst 2024-02-15 15:07 ! Citera #
Finns där någon som hade uppkörning i Eskilstuna? Vad har de där för bilar på Trafikverket? Hur beter sig diesel automat? Hörde talas att de beter sig annorlunda. Några tips?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 21:40
1
I dag 18:15
10
I dag 06:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest