Start > Körkortsforum > Ang körskollärare..

Ang körskollärare..

Malinn 2010-08-30 17:35 ! Citera #
Hur är era körskollärare på trafikskolan? Säger dom till så fort ni gör något fel? Och pratar ni under lektionen, både om trafiksaker och om annat?

Anledningen till att jag frågar är att jag inte är sådär 100% nöjd över min egen lärare men har inte tänkt att ta så jättemånga lektioner till så har inte funderat på att byta. Han jag har säger inte alls speciellt mycket tycker jag, och om jag gör något tokigt är det mer ”ojoj det där är inte så jättebra” och sen blir jag tvungen att själv fråga varför. Lite jobbigt.. Jag är nog mer en person som vill ha direkta tillsägelser på vad som är fel och hur jag kan undvika det.. ;) sen vill jag också gärna ha komplimanger eller i alla fall lite positiv feedback när jag gör något bra så man får lite självförtroende och slipper kännas sig så dåligt :b men så okej, tillbaka till min fråga.. Är ni nöjda med era lärare?
Shafti 2010-09-01 00:48 ! Citera #
Hej!

Personligen var jag väldigt nöjd med min lärare, han var en person som brydde sig om sina elever! Han var hård men ändå rättvis! När man gjorde rätt berömde han en och fick en att känna sig duktig, men när misstagen kom fick man prata igenom det och sedan försöka arbeta på det. Han var väldigt noggrann på att arbeta med misstagen vilket ledde till att jag blev en duktig förare och klarade uppkörningen redan första gången! Om du är missnöjd med din lärare tycker jag att du borde prata med honom, eller i värsta fall byta. Jag kan rekommendera trafikskolan som jag gick på ifall du vill, bara att pma mig!

Lycka till :)
AnnMaria 2010-10-16 07:48 ! Citera #
Min lärare är tystlåten.säger inte så mkt. det som jag känner att nån liten positiv feedback skulle inte skada. jag e på väg att ge upp nu pga att jag antagligen inte gör nåt bra eftersom han ej säger nåt.¨ångrar lite nu att jag valde denna körskola.
LinneaChristina 2010-11-14 10:37 ! Citera #
Jag var inte nöjd med min frsta trafiklärare så jag bytte. Nu är jag åtminstone ganska nöjd. Men han snålar en del med beröm, vilket är synd. Har läst lite inlärningspsykologi och man lär sig generellt bättre av att få veta vad man gör rätt än vad man gör fel. Fast när det gäller bilkörning måste man självklart även få höra vad man gör fel!!

Tycker i övrigt vi pratar lagom mycket, mest om körningen förstås men även lite småprat när det inte händer något särskilt i trafiken. När det blir fel får jag alltid göra om. Oftast pratar vi mer om det när vi kört färdigt. Egentligen vore det nog bättre att diskutera det direkt, när man har händelsen aktuell, men det är inte alltid det är något bra tillfälle just då.
Gäst 2010-11-15 16:02 ! Citera #
Jag är riktigt nöjd med min lärare. Kan inte tänka mig någon bättre. Han ger tydliga instruktioner (i tid dessutom), är väldigt observant, ställer några teorifrågor då och då för att uppdatera mig, förklarar vad jag gjorde för fel och hur jag ska undvika det, ger väldigt bra och användbara tips och så snackar vi om annat än bara körning som kan vara väldigt avslappnande men också en väldigt bra övning att både köra och vara koncentrerar och att prata samtidigt.
Annis 2010-11-25 18:14 ! Citera #
Jag har kört med totalt 5 olika körskolelärare. 3 av dem gillar jag starkt, de ger positiv feedback och berättar vad man gör fel och vad som är rätt, ger tips till olika saker. Till exempel att jag ska köra lite längre fram innan jag kör in i en parkering för att undvika ett komma för nära bilen på min sida osv.

1 man jag körde med skämtade om sex hela körlektionen, otroligt obehagligt. Körde aldrig mer med honom. 1 kvinna var otroligt aggressiv och argsint. Ju mer hon skällde på mig desto sämre körde jag, en ond cirkel helt enkelt. Henne har jag heller inte kört med något mer.

Det är viktigt att du säger till att du inte trivs med den läraren du har just nu, annars kommer det aldrig blir bättre! Tro mig, var lite nervös när jag skulle säga att jag inte ville köra med dessa två något mer, men de sa bara okej och det var inget mer med det. Hoppas du pratar med dem på din körskola om det här! :)
carinas 2010-11-27 19:33 ! Citera #
Körläraren är jätteviktig!
Kan vara pressat om man är på liten skola kanske att byta lärare, men jag tror lärarna inte tar illa upp för personkemin är viktig om man ska kunna ta in kunskapen.
Dom är ju till för att ge förtroende och dela sin erfarenhet och kan man inte prata med varann avslappnat så gör man ju säker många fel
och känner obehag med lektionerna istället för tillfreds.
Jag hade bytt om de inte passa mig och även sökt mig till annan skola om det känns nödvändigt.
Frida S 2011-01-04 09:45 ! Citera #
Hejsan! Jag bytte körlärare eftersom jag kände att vi inte klickade direkt. Han verkade inte alls ta illa upp och det enda jag ångrar nu är jag att ”slösade” så många lektioner med honom innan jag bytte till min nuvarande. Det är otroligt hur stor skillnad det gör med att ha en körlärare man trivs med! Alltså, jag tycker att du borde byta. Du kan ju alltid testa en lektion med någon annan, sen bestämma dig efter det =)
Lisa M 2011-01-04 13:46 ! Citera #
Den körlärare jag har nu är helt underbar! Hon är väldigt lugn, förklarar bra och ger mig bra kritik på hur jag ska förbättra mig. Det bästa är att man under körningen kan sitta och prata med henne om vad som helst och det gör att man slappnar av lite. Från början hade jag en annan körlärare men eftersom hon inte var så trevlig så valde jag att byta och det gjorde jag rätt i. Lycka till med körkortet!
Gäst 2011-01-27 03:16 ! Citera #
Hade en lärare kanske 90% av tiden, han var väldigt lyhörd och otroligt noggrann med spegelrutiner osv. som är väldigt grundligt. Så fort jag gjorde nåt fel så förklarade han hur saker och ting skulle gå till. Däremot tycker jag han kunde vara lite mer noga med dragläge, trots att jag har körkort idag är jag inte riktigt bra med dragläget. Han var trevlig och rolig som person och sådär, men tyckte han hade en tendens att skoja lite för mycket, tror att jag hade kunnat lära mig en hel del mer om han använde tiden mer effektivt med mig 8-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest