Om du får 52 rätt så är teorin godkänd, men då ska du också veta att dom andra 13 (18) frågorna som du svarat fel på, kommer göra så att du får det svårt att klara körprovet, då du inte förstår hur man ska lösa vissa situationer
Plugga mer så att du får 65 rätt
Jag håller inte med dig. Att man får ett gäng fel på teoriprovet behöver verkligen inte betyda att man inte kan trafikregler eller att man klarar sig dåligt ute i trafiken.
Vissa saker kan bli svåra i en frågeställning men kännas självklara i en faktisk trafiksituation.
Flera frågor jag fick på provet upplevde jag var onödigt krångligt formulerade och då blev det mer en fråga om läsförståelse än om kunskapsprov.
Jag upplevde också att många av frågorna var irrelevanta i avseende till att vara en bra och säker förare.
Det finns nog en god anledning till varför nivån för godkänt är så låg. Det skulle vara enormt resursslöseri att skicka vidare folk som inte har en tillräcklig kunskapsnivå för körprovet.
Min uppfattning är att de flesta kuggar körprovet på mer praktiska områden som manövrering och uppmärksamhet.