Start > Körkortsforum > Hur man klarar körprov har ni …

Hur man klarar körprov har ni tips?

G 2024-02-07 19:21 ! Citera #
Hej! Klarade teoriprovet idag äntligal! Min väg till att nå 54/65 var att plugga plugga och tränade på frågor och här Körkortonline.se tack vare det. Nu kvar körprov då jag tänk jag vill veta hur ni klarade med körprov och tips om det.
Tack :D
Gäst 2024-02-07 19:55 ! Citera #
Tips 1: övningsköra.
Jag började samma dag som jag fyllde 16 och körde 5000 mil med mamma och pappa.
Tips 2: övningskör tills du känner dig helt säker på hur man kör bil.
Tips 3: följ tips 2.

Fråga: hur mycket har du övat?
G 2024-02-07 20:21 ! Citera #
Okej, nu förstår jag, tack för tipset :)
Jag har faktiskt tränat kör med min pappa ganska längre. Nu övningskör jag med min handledare på trafikskolan.
Snoddas 2024-02-08 20:59 ! Citera #
För mig hjälpte det att ha en lättsam diskussion under körningen för att tackla nervositeten. Men det är såklart olika vad man föredrar, vissa kör säkert bättre om det är tyst.

Lycka till!
Gäst 2024-02-10 13:48 ! Citera #
Hej!
Jag klarade uppkörningen på första försöket. Skulle säga att det man ska göra är att komma väl förberedd. Jag var knappt nervös för jag VISSTE att jag kunde allt som jag måste kunna. Jag tog 12 körlektioner och det räckte gott och väl.

Så stressa inte upp dig, och kör gärna i området som du ska köra upp på för att känna dig mer hemma och planera körningen bättre.

Stort lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov