Start > Körkortsforum > Vid trafikerad väg och jag kör…

Vid trafikerad väg och jag kör sakta orsakar kö vad gör jag

bile 2010-10-11 16:52 ! Citera #
Du måste köra inom tillåtat hastigghet
Leif 2010-10-18 11:41 ! Citera #
Denna situation kan uppstå vid ex. bogsering eller körning med släp. Detta händer inte bara för övningskörare som inte vågar köra enligt angiven hastighet utan förekommer faktiskt i ”vanlig” trafik också. Håller med tidigare att på alla sätt underlätta omkörning för bakomvarande. Traktorer och andra LGF brukar köra in på busshållplatser etc för att släppa förbi trafiken.
9407stsc 2010-10-22 12:43 ! Citera #
mysan
Hur gör jag om jag kör på en trafikerad väg och det blir kö bakom mig, svarade fel på frågan, jag ska inte sakta farten , ska jag då istället blinka till höger eller ska jag köra in på närmaste P ficka

Jag är ganska säker på att du ska köra in på närmaste P ficka
8-)
RLandersson 2010-11-17 19:22 ! Citera #
Då ska du på något bra sätt släppa fram de bakomvarade trafikanterna.
Ett tips: När det kommer sådana frågor tänker jag inte så mkt på vad jag tror är rätt, utan jag sätter mig in i situationen och frågar mig hur jag skulle göra om det var jag som var med på bilden.
Hade jag kört bakom hade jag nog blivit lite smått irriterad om någon kör överdrivet sakta framför utan någon anledning.
Hade jag suttit i bilen med en massa bilar bakom mig hade jag nog blivit lite stressad = inte bra. Därför skulle nog alla må bäst av att jag kör in på ex. en p-ficka och släpper fram bakomvarande trafik istället.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo