Start > Körkortsforum > Passiv körning

Passiv körning

Kalle 2024-02-04 01:27 ! Citera #
Jag förstår att målet är noll men med det i tanken vore det bättre att inte köra alls. Jag är en förare som anser att man ska anpassa körstilen efter situationen. Med det sagt, inåkande i en rondell är inte att vara passiv, mer aktiv och se tillfället när det dyker upp. Det vill säga långt i förväg bedöma klientelet som befinner sig på angränsande anslutningar och med lätta tryck på olika pedaler smita emellan när möjligheter finns. Nu är det ju så att olika idioter sätter upp hinder i form av fontäner och andra allehanda ”konstnärliga” föremål som gör det omöjligt för lastbilschaufförer med fler att göra sånna bedömningar. Nu i klimatidiotins tidevarv, hur kan man motivera att sätta upp saker som är kontraproduktiva mitt i vägen? Nån som vet vad det kostar att stoppa en långtradare på 60 ton i onödan?

Ta bort tankar på att ”Vi sätter upp saker bara för att man ska ta det lugnt!!!!”

...och vem faaaaan lärde ”folk” att blinka in i rondeller, för att sen blinka ur...? IDIOTER!!!! Väntar på att köra in, idiot blinkar höger, kommandes in i rondell från min vänster, jag kör (IDIOT ska ju in åt det håll jag kör ut... men IDIOT fortsätter på sin bana. Så ser det ut i dagens EUlän. FÅÅÅÅÅR!!!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor