Start > Körkortsforum > Är det en ick för en man att k…

Är det en ick för en man att köra automat

TheGirlAttracter 2024-02-03 03:51 ! Citera #
Mvh tjejer svarar endast. 🥰🥰
Gäst 2024-02-03 13:44 ! Citera #
Neeeeeeej, mer en ick som ska hålla på o säga ”automat är inte ett riktigt körkort” och ”varför tar man ens automat” o håller på!! Inte många tjejer som tänker på något sånt, isånnafall väldigt få, jag o mina tjejkompisar pratade om det för 2 veckor sen när jag tog körkort att flera killar sa att det inte är ”riktigt” körkort och ALLA va oss fick världens största ick på dom. Oroa dig inte :lol:
What about Bob 2024-02-03 14:00 ! Citera #
Mer dem kloka som väljer automat, då alla nya bilar enbart kommer vara automat i framtiden, och syns redan nu.

När jag tog mitt automatkort förra året så sa dem flesta att manuell är bättre då man kan köpa billigare bilar. Ska jag köpa bil ska det vara en fin och ny bil, inget gammalt skrot för 10 lax.

Har även kommit fram att körskolorna i Sverige vill fasa ut manuella bilar för att enbart köra automat då framtiden är automat och dem flesta eleverna idag väljer automat.
Gäst 2024-02-03 16:10 ! Citera #
Eller, jag vet att detta kommer som en överraskning för många och att det är väldigt svårt att låta bli, så kan man sköta sig själv och fullkomligt strunta i vad alla andra gör.

Hur påverkar det mig vilket körkort en annan människa tar?
Hur påverkar det någon annan vilket körkort jag tar?

Jag tar körkort för min skull. Punkt slut.
Hultin 2024-02-03 17:12 ! Citera #
What about Bob 2024-02-03
Mer dem kloka som väljer automat, då alla nya bilar enbart kommer vara automat i framtiden, och syns redan nu.

När jag tog mitt automatkort förra året så sa dem flesta att manuell är bättre då man kan köpa billigare bilar. Ska jag köpa bil ska det vara en fin och ny bil, inget gammalt skrot för 10 lax.

Har även kommit fram att körskolorna i Sverige vill fasa ut manuella bilar för att enbart köra automat då framtiden är automat och dem flesta eleverna idag väljer automat.
Vad, exakt, anser du är klokt här? Att du väljer bort att kunna köra mer än hälften av fordonen på våra vägar idag? Absolut trendar det extremt, och mer lär det bli med elfordon och hybrider som tar mer mark, åt automat lådor. Men varför begränsa sig?

Det är inte direkt raketforskning att lägga sig i rätt växel, ligga på dragläget osv. Tar någon extra timma, så har du bokstavligen miljoner fler fordon du har möjlighet att köra.

Skulle absolut inte påstå det är klokare att ta Automatkort än manuellt, däremot vill jag nog påstå det inte är en dum idé vilket för 10-15 år sedan var hål i huvudet.

Vad har du för statistik för att fler väljer automat än manuell? När jag praktiserade på min blivande körskola så var det verkligen inte normen, inte för det var någon raritet eller så va, men 7-8/10 körde manuellt.

Märks ju dock att du är lite snobbig, och du ska köpa ny automat bil? Som första bil? Ja du, skaffa ORDENTLIGT bra försäkring säger jag bara.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor