Start > Körkortsforum > Vad betyder vägstolparnas refl…

Vad betyder vägstolparnas reflexer?

Dagge 2010-08-29 15:29 ! Citera #
Vägstolparna är de stolpar som är drygt 1meter höga och sitter längs större vägar med reflexer, men vad betyder reflexerna, de har olika former & färger även om man inte tänker på de så mkt så betyder de något men vad..??
Gäst 2010-08-29 16:52 ! Citera #
Jag vill minnas att om de är gula så är det i närheten av en korsning och formen på dom avslöjar på vilken sida av dom du ska köra. Sen är det säkert ytterliggare något.
Spårvägarn 2010-08-30 22:11 ! Citera #
De kan stämma nu när du säger de vet jag att de finns orangea men de finns 2 st olika, en som har en platt/ fyrkantig yta & en som har två st runda cirklar.. kan ju vara så att den platta orangea varnar för en korsning & den orangea med 2 st runda sitter precis vid varje vägkant på infarten.. tror jag ganska säkert på, är ju bra om man vet de ifall de skulle komma upp Kunskapsprovet så man slipper kugga... , de va bara ett exampel på en sån där lurig fråga som inte står i boken..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
16
I går 16:04
4
2024-09-19 22:45
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov