Start > Körkortsforum > Psykisk ohälsa kopplad till kö…

Psykisk ohälsa kopplad till körkort

Gäst 2024-02-07 18:57 ! Citera #
Gäst 2024-02-05
Om man inte har råd med körkort får man åka buss tills man har råd.
Eller hur gör andra som inte har pengar?
Jag började jobba när jag va 15 och köra med mamma och pappa när jag va 16.
Har jag andra förutsättningar än andra människor? Ja, alla är vi unika varelser.
Men jag har läst några gånger frågan ”när började ni övningsköra” och ”hur många lektioner måste jag ta” som om man någonsin skulle bli fullärd. Om alla började öva med sina föräldrar den dagen dom fyller 16 skulle det vara mycket lättare sen när det är dags.
Under dom 2 åren man övar kommer man fram till om det är ens grej att köra bil eller om man föredrar några andra sätt att transportera sig på.
Det är oavsett vad en onaturlig situation. Folk som är helt stensäkra bakom ratten kan göra dom dummaste saker på en uppkörning, saker dom inte har gjort innan och aldrig kommer göra igen under tiden dom har uppkörning. Körprov är onödigt om Trafikverket för mer insyn i körskolans sätt att lära ut för att skapa ett bättre samarbete.
Gäst 2024-02-07 21:29 ! Citera #
Tyvärr, att ta körkort håller på att bli en klassfråga; om man inte har råd att ta körkort ettersom att man inte har någon pappa som kan ställa opp med övnpingsköra, kommer det kosta så det svider. Det blir fortsatt åka buss och missa många jobb pga att inte ha körkort; den onda cirkeln
Gäst 2024-02-07 21:47 ! Citera #
Gäst 2024-02-07
Tyvärr, att ta körkort håller på att bli en klassfråga; om man inte har råd att ta körkort ettersom att man inte har någon pappa som kan ställa opp med övnpingsköra, kommer det kosta så det svider. Det blir fortsatt åka buss och missa många jobb pga att inte ha körkort; den onda cirkeln
Inte blir det lättare att hålla nerverna lugna när en uppkörning kostar 1425 kr, en utgift som är tuff för många att betala och blir otroligt tung att betala fler gånger
What about Bob 2024-02-08 00:09 ! Citera #
Dem borde ändra uppkörningen med att låta trafikskolan godkänna ett körkort. När man gått igenom alla punkter och blivit godkänd på alla, så ska man få körkortet i handen. Uppkörningen är nervös och jobbig. Dessutom fick jag 2 kontrollanter i baksättet med laptops när jag körde upp. Blev godkänd men riktigt nervöst var det.
Gäst 2024-02-08 05:53 ! Citera #
Den som inte har en pappa har säkert en mamma.
Och övningsköra handlar inte om att ställa upp, det handlar om följa med och köra varje gång man ska åka nånstans. Till affären, när man ska hälsa på mormor, och så vidare. Alla idag verkar tycka att körkort är något man ska få, men det är något man tar.
Blod svett och tårar tills man förtjänar det.
Så, öva tills ni verkligen känner er säkra så ska ni se att ni också klarar uppkörningen galant på första försöket.
Gäst 2024-02-08 08:04 ! Citera #
Gäst 2024-02-08
Den som inte har en pappa har säkert en mamma.
Och övningsköra handlar inte om att ställa upp, det handlar om följa med och köra varje gång man ska åka nånstans. Till affären, när man ska hälsa på mormor, och så vidare. Alla idag verkar tycka att körkort är något man ska få, men det är något man tar.
Blod svett och tårar tills man förtjänar det.
Så, öva tills ni verkligen känner er säkra så ska ni se att ni också klarar uppkörningen galant på första försöket.
Man kan öva oändligt mycket sen man bar 16 och vara stensäker men kugga för att man är stressad. Som den ovan sa, trafikskolan ska kunna dela ut kortet

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo