Start > Körkortsforum > Kuggade första uppkörning idag…

Kuggade första uppkörning idag .. Tips till er som ska köra..Min story - men behöver inte vara din!

Pantad 2024-01-23 13:21 ! Citera #
Som rubriken lyder, var stensäker, fick grönt ljus av min trafikskola och lärare de ansåg att jag var redo och i ärligheten och ödmjukhetens namn så kände jag mig också självsäker och trygg i min körning för att göra provet. Hursom .. Medans vi väntar på att inspektören ska komma ut säger en annan lärare till en elev ( när vi stod och väntade på våra respekgive inspektörer dvs) ” hoppas man inte får xxxx haha” vände mig om och frågade vem är xxxx ? Varpå jag får svaret, äsch en lite äldre gubbe känd för att vara rätt strikt och varit inspektör och med körvana på 30+ år. Men han kan vara rätt sådär strikt med minsta lilla och små oskyldiga misstag finns det inte utrymme för. sKöÖönt!!! Tänker jag.

Till min underbara lyckliga lott får jag då just denne inspektör, andas djupt och alla nerver totalt kickade in. Den trygghet, självsäkerhet och tillit gentemot mig själv och min körning bara totalt blåstes iväg. Gött. Han var precis som det beskrevs, lite mer sur, hade inte för avsikt att småprata eller ge något intryck att han på något sätt skulle ha förståelse för någon som helst nervositet som elev. Kände nästan som att han var inställd på att ge mig underkänt lol. Men men

Alla möjliga små misstag som jag vanligtvis inte hade gjort alls när jag övningskört privat eller med min skola, kröp på mig och nerverna tog över. Han skrämde mig i princip så nerveran vann idag. Kände mig så korkad över de fel som uppstod och som inspektör hade han helt rätt i att inte ge mig godkänt idag. Sätt på varningsblinkers när rådjuren hoppar fram liksom? Vem fan vet inte det.

Men då till min reflektering och upplevelse - att inspektörens attityd och ”energi” kan påverka en så pass? Det var oväntat, tros mig känna mig själv väl men icke idag, lät mig skärmmas av hans attityd från början och övertänkt alla möjliga moment. Mitt råd är att kanske vara inställd på att man får dessa typer och göra sitt yttersta för att inte låta rädslan eller nerverna ta över. Kände mig sååå pantad väl klar, tittade på honom och fattade redan att jag var underkänd. Blev underkänd på ”bara” ett område och det var trafiksäkerhet och beteende.. Hamnade dessutom bakom 3 feta traktorer på landsvägen och mötte rådjur i 70km/h om någon undrar vart tabbarna uppstod med trafiksäkreht och beteende! Har ni frågor så fråga på. Körde i Trelleborg.

PS. Alla som ska prata om att ”blir man nervös av en inspektör ska man nog inte göra provet”, respectfully shöv it up where the sun does not shine :))))
Gäst 2024-01-23 14:23 ! Citera #
Åh jag är så ledsen! Jag tycker att du ska boka själv någon annanstans! Jag hade mitt i onsdags, var inställd på att kugga men visste att jag kan köra. Men min inspektör var så trevlig, och alla nerver släppte! Vi pratade om massor av grejer, och jag tror att om jag hade fått en så där inspektör hade jag också gjort massa småfel och säkert kuggad. Det visar på att inspektörer faktiskt gör skillnad på resultatet av uppkörningen! Jag tror på dig och om körskolan tycker du är redo så är du definitivt redo ;)
Pantad 2024-01-23 16:21 ! Citera #
Gäst 2024-01-23
Åh jag är så ledsen! Jag tycker att du ska boka själv någon annanstans! Jag hade mitt i onsdags, var inställd på att kugga men visste att jag kan köra. Men min inspektör var så trevlig, och alla nerver släppte! Vi pratade om massor av grejer, och jag tror att om jag hade fått en så där inspektör hade jag också gjort massa småfel och säkert kuggad. Det visar på att inspektörer faktiskt gör skillnad på resultatet av uppkörningen! Jag tror på dig och om körskolan tycker du är redo så är du definitivt redo ;)
Ja usch att den kan vara sån skillnad mellan på person och person och hur man lyckas presentera .. skönt att du fick en bättre upplevelse med din inspektör, tack för att du dela! Och tack för orden har bokat om till 14e februari:)
Gäst 2024-01-23 17:20 ! Citera #
Gäst 2024-01-23
Åh jag är så ledsen! Jag tycker att du ska boka själv någon annanstans! Jag hade mitt i onsdags, var inställd på att kugga men visste att jag kan köra. Men min inspektör var så trevlig, och alla nerver släppte! Vi pratade om massor av grejer, och jag tror att om jag hade fått en så där inspektör hade jag också gjort massa småfel och säkert kuggad. Det visar på att inspektörer faktiskt gör skillnad på resultatet av uppkörningen! Jag tror på dig och om körskolan tycker du är redo så är du definitivt redo ;)
Skönt att även läsa dessa story’s! Vart gjorde du din uppkörning? :) grattis till körkortet.
Gäst 2024-01-23 17:53 ! Citera #
Gäst 2024-01-23
Skönt att även läsa dessa story’s! Vart gjorde du din uppkörning? :) grattis till körkortet.
Tack snälla! Jag gjorde min i Karlskoga, ganska enkla vägar, fick varken fickparkera eller backparkera! Och var 2 inspektörer som hämtade de 2 innan mig och även dom var så härliga! Rekommenderar verkligen, aldrig varit så avslappnad! ;)
Nerpåp 2024-02-03 01:15 ! Citera #
Har haft samma upplevelse en gång väntade 6 veckor innan jag ens övervägde att boka nytt prov men gjorde det till slut .. ska ha uppkörning nästa vecka … magen vrider sig hoppas på bättre ” match” med någon som inte skrämmer upp mig och mina nerver utan som faktiskt vill att jag ska lyckas ..!
Pantad 2024-02-05 07:53 ! Citera #
Klaarde det! Bokade uppkörningen i Malmö och gick galant. :lol: Var så nervös denna gång men nerverna bara släppte och fick en sådan himla trevlig inspektör som testade mig på allt igen nästan förutom säkerhetskontrollen men han var mån om att jag skulle vara bekväm under körprovet och inte stressad av hans närvaro.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor