Kuggade första uppkörning!
Hej, jag kuggade idag min första uppkörning, på något sätt var jag helt säker på att jag skulle klara det, jag har kört mycket hemma med mamma och pappa, och ja är en rätt självsäker person, men när jag väl skulle köra upp så kom mina nerver, jag blev hur nervös som helst.. Och jag brukar inte bli nervös. jag är en fotbollsspelare som är van vid nerver.. Så jag stannade inte helt vid en STOPP skylt, som jag absolut gör i vanliga fall. Jag gjorde en massa misstag som ja aldrig gör annars! och nu måste jag vänta i en hel månad innan jag får köra upp igen. Jag har även kuggat på teorin första gången, Jag vill verkligen ha det här dumma körkortet! mina kompisar får det en efter en. Men visst , världen går inte under bara för att man kuggar första gången. Känner jätta många som har kuggat fler än 3 gånger. Och jag har bara kuggat en gång, (hittils)
Någon som har något speciellt tips för att ta bort nerver? :/
Själv ska man ta kortet i november i år. Menmen kan ändå ge dig tips.
Öva mer innan provet, och vid provet slappna av (men var uppmärksam) tänkt inte på vad inspektören gör när hon eller han antecknar.Följ inspektörens anvisningar. Du kommer att klara det.
Lycka till
Själv ska man ta kortet i november i år. Menmen kan ändå ge dig tips.
Öva mer innan provet, och vid provet slappna av (men var uppmärksam) tänkt inte på vad inspektören gör när hon eller han antecknar.Följ inspektörens anvisningar. Du kommer att klara det.
Lycka till
Jag tycker verkligen inte om när körskolläraren sitter och antecknar när jag kör! Oftast säger hon inte heller någonting utan jag sneglar ner och ser vad hon skriver för nåt i stället (inte bra) :b men ännu värre kommer det väl bli när inspektören skriver
Jag missade första uppkörningen pga nerver. Blev så nervös att jag knappt visste hur man skulle sätta på sig bilbältet. Kuggade solklart. Nästa uppkörning samma sak, men lite lugnare var jag.Bokade då några körlektioner med olika lärare varje gång (tre st) så jag vande mig vid att köra med någon som jag inte kände. Och nästa gång jag skulle köra upp var jag förvisso nervös, men inte lika skräcklagen som jag var första gången och andra gången. Och den uppkörningen gick vägen! Försökte tänka ”jag kan det här!, den som sitter brevid åker bara med mig, det är jag som kör och jag vet vad jag gör”
Nu har jag mitt körkort och jag kan säga att det är värt att man misslyckas några ggr, tror nästan man uppskattar det mer då.
Lycka till!
Hejsan.
Jag skulle rekommendera att du håller det mellan dig själv mamma och pappa när du ska köra upp och inte berätta för massa kompisar att du ska köra upp. Speciellt när du nämner att dina kompisar tar det en efter en låter det som en statussak i dina kompiskretsar och att dina kompisar kanske har förväntningar på dig att du ska klara det direkt eftersom du nämnde att du är en normalt självsäker person så ser förmodligen många upp till dig.
Jag är ganska erfaren i området eftersom även jag är ganska självsäker och alltid har _massor_ av förväntningar från alla olika håll på i stort sätt allting jag gör. och när man misslyckas känner man sig värdelös och vågar inte prova igen. Risken är stor att man kör ännu sämre på nästa försök eftersom pressen blir ännu högre för att man kanske har skyllt på att läraren var dum i huvudet eller att han/hon sa att du gjorde ett fel du intalar dig att du inte gjorde?
Tycker du ska hålla det för det själv när du ska köra upp och bara slappna av. Själv klarade jag av både uppkörningen och teorin på första försöket (lyckligtvis nog.) Jag var också smått nervös 2-3 dagar innan men morgonen när jag vaknade och skulle köra upp kände jag mig bara lugn och tänkte ”spela roll om man kuggar det är ju bara att boka ny tid och pröva igen”.
Det var väldigt skönt att inte ha förväntningar från hela facebook vän-listan utan bara dig själv och föräldrarna.
Fick för övrigt reda på några dagar efter det att mitt körkort låg i fickan att min morsa var nära att svimma av nervositet vid frukosten på den stora dagen ^,^
Min bror gjorde detta misstag och missade första uppkörningen med ett hårfint misstag och blev helt förstörd. han gav det ett till försök och blev ännu nervösare och gjorde allting fel, och efter detta har han inte gett det ett nytt försök.
Slappna bara av och tänk inte på vad vänner tycker och tänker.
Jag kuggade på min första uppkörning också! En sak är att inte berätta för alla dina kompisar när du ska ta körkortet, håll det bara för dig själv då blir du inte lika nervös. En annan sak är också att om du gillar musik fråga om du får sätta på radion, vilket gjorde mig lite mindre nervös eftersom det kändes inte lika mycket som ett prov och bara ta det lugnt, kör som du kör hemma och tro på dig själv! DET är det viktigaste att tro att du kommer klara av det, gör du inte det kommer du kugga igen!
Lycka till!
Säger till dig redan nu.
Tänk inte på att du har förarprov, tänk som om du kör med föräldrar
var uppmärksam och rörlig och inte stressad då kommer allt gå som det ska
Men att inte stanna på stopplikt är det värsta felet man kan göra
Ju mer man övar ju mer säker blir man, som att cykla. övar du inte så sitter de inte och då gör man misstag!
Du gjorde lite grova misstag, okej lite nervös är det normalt man kan prestera bättre. men försök att vara avslappnad,
annars blir det svårt. gör du ett misstag , bry dig inte om det fortsätt med ditt körning han eller hon kan ändå godkänna dig.
Till nästa uppkörning ta det lugnt och koncentrera dig.
Teorin var den svår? det jag menar är kommer det ungefär samma frågor som gratis teori på internet?
någon, några som har någon aning?
Senaste foruminläggen
Rubrik