Start > Körkortsforum > Inställd uppkörning

Inställd uppkörning

Vtv 2024-01-04 12:46 ! Citera #
Hej, fick idag reda på att min uppkörning senare idag skulle bli inställd pga vädret. Det förstår jag. Sen får jag en tid 30/1! Hur snabbt fick ni en tid efter inställd uppkörning? Känns helt orimligt att behöva vänta en månad till.
Gäst 2024-01-04 17:00 ! Citera #
Allt beror ju på hur många prov som är bokade, om det finns personal som man kan låna in från andra kontor. Du kan få en tidigare tid, men inte på den orten, du har fått den tidigaste lediga tiden som går.
Men du kan be om att få en tid på en annan ort, då kan du kanske få köra tidigare
Babatunde 2024-01-04 23:27 ! Citera #
Inställd körprov fick jag 2 ggr🤠
Björn He 2024-01-05 17:18 ! Citera #
Är det snöstorm eller annars snöigt och riskfyllt väglag så anses det väl inte rimligt att genomföra förarprov, och inte köra bil överhuvudtaget heller för den delen. Vad som helst kan ju hända om man kör i för riskfyllt väglag och snöig väderlek.
Om jag hade undvikit bilkörning i snöigt väglag någon månad före jul för nio år sen så hade jag sannolikt inte åkt förbi rött ljus, som jag gjorde när jag inte lyckades stanna vid rött ljus för vänstersvängande fordon i en korsning på Åbyvägen utanför Älvsjö, min bil började ju att slira i snön när jag bromsade för att stanna vid rött ljus, så att jag gled förbi stopplinjen ut i korsningen med körbanan påbjuden för mötande trafik - och det hade kunnat få allvarliga följder om jag utgjort fara för mötande fordon som hade grönt ljus - men lyckligtvis var det inga mötande fordon som närmade sig just då, så jag hann lugnt köra vidare från korsningen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov