Start > Körkortsforum > Är det någon som har kört upp …

Är det någon som har kört upp i Sundsvall?

Hjälp 2023-12-13 18:50 ! Citera #
Jag har nu kört upp två gånger, en gång i Järfälla och en gång i Sollentuna. Jag blev kuggad på ” förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp. Jag vet att detta beror till 100 procent på nervositet eftersom jag gör fel som jag tidigare inte har gjort under mina körlektioner. Nu tänkte jag köra upp i Sundsvall. Vad ska man tänka på?
Gäst 2023-12-15 18:52 ! Citera #
Allt ordnar sig, jag har flera behörigheter idag men kuggade både motorcykel och lastbil flera gånger innan jag klarade dem.

Till exempel, du vet hur du kör på motorväg? Att du skall ha blicken långt fram och inte precis framför bilen, för då blir färden alldeles ryckig.

Så skall du även se provet mentalt. Titta långt fram, den här uppkörningen är bara ett litet hinder i det stora hela.
H 2023-12-16 00:30 ! Citera #
Gäst. Fast, det du skriver är intressant, att du ska ha blicken långt fram på motorväg. Det ska du på alla vägar inte bara på motorväg. Tittar du nära i stadstrafik så blir det mycket snabba inbromsningar.
Leo 2023-12-17 03:39 ! Citera #
Hej. Jag har nyligen gjort förarprov för CE, och om du vill klara ditt prov med, så tänk på avstånd, val av fil i cirkulationsplats, hastighet och planering. Inte så krångligt i Sundsvall, så är du bara uppmärksam och fokuserad borde det gå fint. Väldigt trevliga och lättsamma förarprövare. Lycka till.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov