Start > Körkortsforum > Ungefär hur lång är omboknings…

Ungefär hur lång är omboknings-väntetiden?

Gäst 2010-08-24 23:50 ! Citera #
Hej. Jag har förarprov nästa vecka. Det är så att jag har en fråga till er som har hamnat i situationen som jag kommer att måla upp här.

Ponera att du klarar ditt kunskapstest hos Trafikverket men misslyckas med uppkörningen. Vi vet ju att giltighetstiden för kunskapsprovet är 2 månader från och med det datum som det blev godkänt. Vi vet också att man är garanterad ett omprov om man har gjort både kunskapstestet och körprovet inom två veckor och att ombokningen sker inom 3 dagar. Men vad händer om man misslyckas igen då?! Jag är ju inte garanterad ett omprov till! Frågan, mina damer och herrar, lyder: Ungefär hur lång skulle väntetiden i Stockholm vara då? Hinner jag 1 eller 2 gånger till eller hinner det gå 2 månader och jag måste göra om allt?

Vad skulle ni gjort? Kört upp någon annanstans eller hoppas på det bästa? Jag menar, man vill ju inte göra om allt och plugga hela tiden när man har skolan också (årskurs 3 på gymnasiet)!

// Man-É-Nervös (Inför vad kanske ni undrar?! Jo, förarprovet givetvis!) ;)
Gäst 2010-08-25 16:02 ! Citera #
Hej!

Jag hamnade i den situationen att jag var tvungen att hitta en ny tid, men fick en 6 dagar efter min första uppkörning. Jag bor i Göteborg, och det är ganska lång tid att få uppkörning. Det beror på om du bokar privat eller via trafikskola. Om du bokar privat kan du boka ditt prov på internet, och alltså få chans på de platser som folk avbokar av olika anledningar.
Tänk dock inte att du kanske kommer att missa, min lärare sa: tänk det som att du har 90% chans att klara dig, så har du hoppet uppe och tror på dig själv. Det går nästan alltid bättre då.

Lycka till!!
Gäst 2010-08-25 16:24 ! Citera #
Tack för svaret!

Jag tycker 6 dagar är bra. Bara det inte är 1 månad utan max 2 veckor eller något så är jag nöjd. Jag vill verkligen inte göra om båda proven om det skulle hända att jag kuggade på en. Men som du sa, med positiva tankar så borde allting lösa sig! :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo