Start > Körkortsforum > Stopp signal

Stopp signal

byrrrr 2023-11-25 14:02 ! Citera #
Dehär me stopp signal skylten. Det är rött och båda trafikljus är på andra sidan korsningen, får jag svänga vänster då om det är fritt eller bara höger? Jag passerar väl ingen signal i båda fallen...
Björn He 2023-11-25 19:41 ! Citera #
byrrrr 2023-11-25
Dehär me stopp signal skylten. Det är rött och båda trafikljus är på andra sidan korsningen, får jag svänga vänster då om det är fritt eller bara höger? Jag passerar väl ingen signal i båda fallen...
Jag förstår inte exakt vad du menar. Alltså, i många vägkorsningar är trafiksignalerna placerade längre fram, efter korsningen istället för före, kanske för att synas bättre, och signalerna gäller ju den fordonstrafik som färdas i riktning mot signalerna, oavsett om trafiken färdas rakt fram eller svänger. Är det rött ljus så är man tvungen att vara stillastående före korsningen, där det normalt finns en målad stopplinje, utom när en separat pilsignal anger grön signal för fordon som svänger till höger eller vänster.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest