Start > Körkortsforum > Failade teorin

Failade teorin

Gäst 2023-11-17 17:22 ! Citera #
Det här är tredje gången jag får 50 poäng och jag har pluggat och gett mitt allt. Jag vet inte mer vad jag ska göra har laddat ner olika körkortsappar och har ni ångra tips som ni vill dela med er. I know i am not the only one failing at this.
Gäst 2023-11-18 08:57 ! Citera #
Tog B kortet 2005 och jag klarade det på fjärde. Så du är inte ensam.

Du vet att du har en viss tid på dig, eller hur? 50 minuter. När du kommit till sista frågan (fråga 70), börja om på fråga 1. Läs frågan igen.

Det tar ju så lång tid att få en tid för prov, så utnyttja varenda minut av de 50. Är du sist kvar i lokalen? Spelar ingen roll, du har betalat för det. Jag har alla bokstäver idag och varje teoriprov jag gjort så har jag varit sist kvar, hjärtat bultar och svetten rinner men sen står man där med godkänt papper och då känns det bättre.
j 2023-11-21 12:24 ! Citera #
Jag brukar alltid göra såhär (har skrivit upp för AM, b och c och klarat alla på första)
Jag markerar alla frågor jag känner mig osäker på (det finns ju en sån funktion på provet)
Sen när jag svarat på alla frågor kollar jag alla jag markerat igen. går igenom dem noga och sen räknar jag hur många det är.. man får ju ha typ 15 fel så är de markerade frågorna färre än det så är ju allt förhoppningsvis lugnt.

Sen känn dig inte stressad, och gör alla frågor på elevcentralen tills du får alla rätt på alla prov.. och var noga med att läsa frågorna och inte bara lära dig svaret, för på teoriprovet kan frågan vara ställd på ett annat sätt men svarsalternativen är samma och så får man fel för att man var slarvig.

Du kommer klara det! Tänk bara logiskt, ta det lugnt och se ditt ”failande” som en extra chans att lära dig mer.

Lycka till!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor