Start > Körkortsforum > Högerregeln/lämna företräde

Högerregeln/lämna företräde

Nissan 2023-11-12 10:40 ! Citera #
Jag kör på en väg där högerregeln gäller, från höger kommer det en väg där högerregeln också gäller men den vägen har en skylt som betyder lämna företräde. En bil kommer från höger, enligt högerregeln ska jag ska ju lämna den företräde och den ska lämna företräde för mej enligt skyltningen på dennes väg. Ska båda stanna ? Eller fattas det en skylt som betyder att trafik som kommer från höger behöver jag inte lämna företräde för enligt högerregeln?
Gäst 2023-11-12 11:14 ! Citera #
Fattas skylt skulle jag säga. Högerregeln gäller ju inte eftersom den andra vägen har skylt. Google maps länk?
Nissan 2023-11-12 13:31 ! Citera #
Då är Du enig med mej om att det fattas en skylt en varningsskylt som heter A29-13. Jag har diskuterat detta i en facebookgrupp där alla tycker att jag har fel om att det fattas en skylt vilket inte jag tycker för hur ska man veta att högerregeln inte gäller om det inte finns någon skylt. Dom som tycker jag har fel menar att det borde man fatta ändå. Men trafiken kan väl inte styras av att man borde fatta ändå.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov