Start > Körkortsforum > Tillstånd för handikapparkerin…

Tillstånd för handikapparkering.

ojrip 2023-11-05 20:25 ! Citera #
Vilka rörelsehinder måste man ha för att få tillstånd att parkera på handikapparkering nära till olika affärer och sjukvård.
Har hittills försökt att klara mig själv med inköp och andra resor eftersom jag har bil men ingen privatchaufför eller assistent.
Har grav hjärtsvikt och får svårt att gå längre sträckor. Så rundan i butiken brukar resultera i att jag får sätta mig på olika platser och trappor för att benen inte bär.
Min hjärtläkare har aldrig skrivit i en sådan ansökan enligt uppgift till mig så jag fick tillbaka min ansökan utan påskrift av läkaren.



Önskar något slags svar snälla,
Björn He 2023-11-05 21:10 ! Citera #
Jag vet inte exakt vad förutsättningarna är för att beviljas parkeringstillstånd för parkeringsplats reserverad för rörelsehindrade, men du kan ju alltid vända dig till kommunen du är folkbokförd i, för att ansöka om att få parkeringstillstånd, och huruvida du anses ha skäl för att beviljas det eller inte är en bedömningsfråga som är upp till kommunens ansvariga handläggare. Om kommunen beslutar att inte bevilja dig parkeringstillstånd för så kallad handikapparkering så får du nog dessvärre lov att nöja dig med att parkera på normal parkeringsplats, såvida du inte vill riskera att få betala dyra felparkeringsavgifter för att parkera olovligt på handikapparkering.
ojrip 2023-11-06 09:42 ! Citera #
Tack för svar. Det låter som om jag kan sända ansökan till trafikverket direkt? Skall se om det fungerar!
Gäst 2023-11-07 09:54 ! Citera #
Transportstyrelsen

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 18:00
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest