Start > Körkortsforum > Hjälp hur kan jag blir godkänd…

Hjälp hur kan jag blir godkänd på kunskapsprov

G 2023-11-02 14:49 ! Citera #
Hej! Jag hoppas att ni har haft en bra dag!
Jag kuggade på teoriprovet för fjärde gången o fick 36,45,51 och 49 idag. Har ni någon tips till mig om hur jag kan klara det och vilken app som är bra?

Jag är tacksam om ni kan svara på det :)
Körkortidag 2023-11-02 15:27 ! Citera #
Jag kan tala om för dig hur jag klarade av teoriprovet på första försöket för en månad sedan men 60 rätt av 65.

Till att börja med ge dig själv tid, jag pluggade nästan varje dag i två månader. Varje stund jag fick över pluggade jag och ibland 3-4h åt gången.

Jag registrerade mig på www.trafikskolaonline.se jag gjorde allla stegen där och såg till att ha minst 10st godkända slutprov i följd med minst 58 rätt av 65.

Jag laddade även ner ta körkort appen och gjorde alla stegen där samt såg till att ha minst 10st godkända i följd med ca 90% rätt.

Se till att kunna allt i princip varenda trafikregel, varenda matematisk uträkning du behöver kunna göra ska du kunna räkna ut. Förstå logiken i det hela så kommer du märka hur lätt det faktiskt är.

När detta var uppnått så bokade jag teoriprov samt fortsatte att nöta alla gratisprov jag kunde hitta på Google.
Körkortidag 2023-11-02 16:02 ! Citera #
Och när du är färdigutbildad kan du med enkelhet använda dig av uteslutningsmetoden och sålla bort felaktiga alternativ svarsalternativ på teoriprovet.
Jarre 2023-11-02 23:33 ! Citera #
Plugga är ju ett alternativ? Om du har körvana vilket du bör ha från övningskörningarna så är det rätt så enkelt att känna till trafikreglerna samt informationen runt om. Att bara göra en massa test online för att lära sig svaren gör dig inte till en bättre förare om du inte förstår svaren...
Håkan 2023-11-02 23:37 ! Citera #
Det hjälper inte att lära sig svaren på frågorna bara. Du måste förstår varför det är så som frågorna visar...

Lär du dig bara svaren och pluggar dom så förstår du inte varför dom tillämpas, tips.. gör frågor här och på andra siter, läs körkortsboken och övningskör så blir det ganska enkelt varför du måste göra på vissa sätt i trafiken.
Gäst 2023-11-07 08:29 ! Citera #
Jag skaffade appen Ta körkort. 299 kr typ och väl värda pengar för mig. Varvat text och film och möjlighet att göra slutprov osv.

Har du någon du kan diskutera frågor med, så du får förståelse för varför något är rätt/fel och inte bara att det är så?

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 16:45
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor