Start > Körkortsforum > Uppkörning köping

Uppkörning köping

harkörkortnu:) 2023-11-01 23:23 ! Citera #
Körde upp i köping för några dagar sedan efter att dagen innan ha kuggat på annan ort. Är inte ifrån Köping så kan tyvärr inte ge perfekta vägbeskrivningar men kan säga lite om hur det gick till:)

Först och främst var det ingen säkerhetskontroll alls. Kan såklart inte lova att nån annan som kör upp där slipper det så kolla nån youtube video innan du kör upp. Dock var det knappt någon kontroll på min första uppkörning heller. Vädret var inte jätteroligt så tror inte de kände sig så sugna på att stå ute i regnet för att jag skulle titta däcken liksom.

Blev testad på motorväg, cirkulationsplats, landsväg etc. Missade vägbeskrivningen när jag skulle mot E18 Oslo men det spelade ingen roll eftersom jag hittade en lämplig plats att vända på. Tänk på att välja en plats med bra sikt och förhållanden så att du visar på säkerhet, och andas! det spelar ingen roll om man åker fel, de fattar att man är nervös, säg bara till att du körde fel och att du ska vända.

Det var väldigt många ställen där man skulle lämna företräde till andra bilar så titta tidigt och anpassa farten så slipper du kanske stanna, då det är mer miljövänligt att inte stanna. Finns även ett gångfartsområde inne i centrum där det är viktigt att du inte kör över 7 km/h!! Vi körde inte in där men såg andra körprov som körde in där så var uppmärksam på skyltar.

Mitt prov var väldigt kort, fick avsluta med en fickparkering innan vi åkte tillbaka till trafikverket, något som jag INTE kunde, men det spelade ingen roll eftersom det inte fanns några andra brister.

Lycka till alla som ska köra upp! Ni klarar det!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest