Start > Körkortsforum > Körprov på eftermiddag

Körprov på eftermiddag

Ellin 2023-10-20 19:33 ! Citera #
Jag är så nervös, jag har tid på måndag kl: 15:00 jag vet inte vilken håll man får köra på den här tiden. Är någon har erfarenhet för körning på eftermiddag? :)
Oliver 2023-10-20 22:20 ! Citera #
Lycka till :)
Gäst 2023-10-20 22:40 ! Citera #
Lycka till
Gäst 2023-10-21 10:04 ! Citera #
Va ärlig mot dig själv.
Varför är du så nervös?
Om du vet att du kan köra bil, då vet du att du kommer klara det.
Släpp pressen.
Björn He 2023-10-22 14:47 ! Citera #
Eftermiddag kan väl vara olämplig tid att ha körprov på, med tanke på att många vägar är väldigt tungt trafikerade under rusningstrafik då folk pendlar till eller hem från arbetsplatsen. Jag hade dock uppkörning cirka 8:15 till 9:00 när jag blev godkänd på uppkörningen, i Västerås, och såvitt jag vet är det väl rusningstid 6:30 till 9:00. Men jag upplevde att det var lätt att köra i Västerås. När jag blev prövad på momentet landsvägskörning så fick jag köra på landsvägen mellan Västerås och Tillberga (som är en mindre tätort strax norr om Västerås), men den lilla landsvägen var inte ett dugg farlig att köra på, för det var nästan inga bilar där när jag körde upp där, i jämförelse med de flesta riksvägar som brukar vara farligt hårt trafikerade; det är kanske inte så jättemånga som färdas mellan Västerås och Tillberga.
Gäst 2023-10-22 21:54 ! Citera #
Björn He 2023-10-22
Eftermiddag kan väl vara olämplig tid att ha körprov på, med tanke på att många vägar är väldigt tungt trafikerade under rusningstrafik då folk pendlar till eller hem från arbetsplatsen. Jag hade dock uppkörning cirka 8:15 till 9:00 när jag blev godkänd på uppkörningen, i Västerås, och såvitt jag vet är det väl rusningstid 6:30 till 9:00. Men jag upplevde att det var lätt att köra i Västerås. När jag blev prövad på momentet landsvägskörning så fick jag köra på landsvägen mellan Västerås och Tillberga (som är en mindre tätort strax norr om Västerås), men den lilla landsvägen var inte ett dugg farlig att köra på, för det var nästan inga bilar där när jag körde upp där, i jämförelse med de flesta riksvägar som brukar vara farligt hårt trafikerade; det är kanske inte så jättemånga som färdas mellan Västerås och Tillberga.
Vad menar du med att en väg är farligt hårt trafikerad? Sker det fler dödsolyckor där?

Inspektören väljer vägar utefter trafiksituationen, kör på den bokade tiden.
Du kommer klara det om du vet vad du gör.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 18:04
3
I dag 18:02
10
I dag 00:37
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor