Start > Körkortsforum > ICE - In Case of Emergency

ICE - In Case of Emergency

Gäst 2010-08-23 11:26 ! Citera #
Hej!

Har ni hört talas om ICE - In Case of Emergency? Häromdan läste jag om detta i min teoribok och tyckte att det var väldigt smart.

Detta innebär att man lägger in telefonnr. till dina närmaste anhöriga under namnet ICE. Då kan räddnings- och sjukvårdspersonal snabbt få kontakt med dina närmaste om det hänt dig något.

Då är frågan om räddningspersonalen letar upp ICE först i telefonlistan? :)
Monarken 2010-08-24 04:27 ! Citera #
Intressant att du tar upp ICE.

Blev själv fascinerad av ICE när jag läste om det första gången som du. Tänkte lägga in det i min telefonbok, men sedan tänkte jag att det är så få som gör det att det spelar ingen roll. De ringer nog kontakten som heter ’Mamma’ i min telefonbok ändå. =) Kanske om jag blir en hardcore överlevartyp som lever i skogen och härjar och enbart har en kontakt - ICE - så använder jag det. Annars, äsch, jag låter bli.

Mvh
/Monarken
ponemelon 2010-09-03 13:55 ! Citera #
Fast om vi alla har ett så blir det smidigare för sjukvårdspersonal, och underlättar om man kanske är utomlands och skrivit in ”morsan”.

lägg in ett ICE, jag menar det finns ju inget att förlora på det?
boboo 2010-09-05 19:53 ! Citera #
Hade glömt bort ice hehe bra nu ska jag lägga in den för säkerhets skull, annar så finns ju mor o far o älskningen ;)
Mada 2010-09-12 19:41 ! Citera #
Jag använder ICE av den anledning att då vet polisen/ övriga vem man ska ringa om det har hänt en olycka. Speciellt om man är utomlands och kanske har skrivit in ”morsan” i telefonboken, då är det kanske ingen självklarhet vem dom ska vända sig till. Jag har skrivit in mamma som ”aa ICE MOM” för att vara lite övertydlig så att den handlar högst upp i telefonboken osv... :P Om man ska behöva går ner till bokstaven ”I” för att hitta ice mamma, så tror jag mer att de försvårar att hitta kontakten än att de hjälper till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:14
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest