Start > Körkortsforum > Uppkörning i Falköping

Uppkörning i Falköping

Johan 2023-10-14 22:48 ! Citera #
Hej! Jag har uppkörning i Falköping 18 october, är lite nervös inför uppkörningen. Kan någon vara snäll o berätta om hur vägarna där är? Finns det nån som gjorde körprovet i Falköping o kan berätta lite om vilka uppgifter de fick, svåra eller lätta? Lurig vägar som kan gömma sig för en o.s.v.?
Mohamed 2023-10-15 12:34 ! Citera #
På Trafikverkets parkering
första du ska tänka är högerregeln
Andra Glöm inte placering av sida.
tredje behöver du titta på gående
Fjärde säger han/hon köra ut höger eller vänster men innan du för köra på vägen det finns parkering på höger sidan så tittar noga ibland kan sikten bli dold pågrund av bilarna.
Läsa skyltarna noga
Hastighetsskyltar
Förbud mot infart med fordon.
Trafiksignaler i centrum.
landsväg
Träna på L vändning
100% högerregeln
100% rondell
Och 50-70% på en landsväg.
Du behöver tänka på högerregeln, hastighet vissa områden 70 eller 80. Rondeller också. Vissa rondeller behöver du köra sakta eftersom sikten är dålig.
Samia 2024-03-05 21:53 ! Citera #
Hej Mohamed har några frågor kan du hjälpa mig med det
Nicke 2024-03-06 18:20 ! Citera #
Johan 2023-10-14
Hej! Jag har uppkörning i Falköping 18 october, är lite nervös inför uppkörningen. Kan någon vara snäll o berätta om hur vägarna där är? Finns det nån som gjorde körprovet i Falköping o kan berätta lite om vilka uppgifter de fick, svåra eller lätta? Lurig vägar som kan gömma sig för en o.s.v.?
Du är uppenbarligen inte redo för uppkörningen om du är så nervös. Du borde avboka tiden så att nån som faktiskt är redo kan få den. Man ska kunna köra bra oavsett omständigheterna och eftersom du försöker förbereda dig genom att lära dig miljön så kan du inte köra bra.

Själv kommer jag förmodligen klara uppkörningen på första försöket eftersom jag är akademiker.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 13:21
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo