Start > Körkortsforum > Högerregel eller utfartsregel?

Högerregel eller utfartsregel?

Varberg 2023-09-14 11:47 ! Citera #
https://www.google.com/maps/@57.0819427,12.2784588,148m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

Tjena! Det var nu några år sen jag läste på för körkortet så en del tyvärr glömts bort. Om jag kör höger till vänster på vägen längst ner på bilden, ovanför järnvägen, gäller högerregeln för mig då eller har de som kommer ovanifrån från parkeringarna utfartsregel? Min ena hjärnhalva säger att hela området är en parkering och då gäller högerregeln för mig medans den andra tycker att det är en väg jag kör på och att parkeringarna ansluter till min väg med utfartsregel. Enligt google så slutar strömgatan och vrångagatan där parkeringsplatserna börjar så det lutar mot det första.

Tackar :)
Gäst 2023-09-14 12:09 ! Citera #
Dessa situationer är svåra! Skulle säga högerregeln, eftersom hela området har en tydlig karaktär av parkering. Det vill säga, genomfartsgatan har inget annat syfte än att tjänstgöra parkeringen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo