Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning + nervositet

Kuggad uppkörning + nervositet

Anni 2023-08-30 09:26 ! Citera #
Hej, vill bara skriva av mig lite...

Kuggade min andra uppkörning igår på grund av en trefilig rondell (Rotebro), vilket jag aldrig har övat på då de inte finns i staden som jag kommer ifrån. Blev förvirrad över placeringen och inspektören tyckte att jag skötte det osmidigt.

Blir så nervös på uppkörningen! Vet hur jag ska köra i teorin i alla situationer och även när jag kör med handledare så går allting bra, men på grund av pressen under uppkörningen blir det mycket mentalt svårare då. Nu var kuggningen främst på grund av rondellen men sker många småfel som aldrig sker annars just för att det är en inspektör i bilen. Jag själv, min handledare och min trafiklärare tycker att jag är redo för körkort. När jag dessutom kör samma sträcka efter uppkörningen tillsammans med min handledare så går sträckan hur bra som helst. Känns så pinsamt att kugga uppkörningar när man känner sig redo.

Ni andra som kuggar uppkörningar på grund av press eller liknande mentalitet, hur gör ni för att få tillbaka självförtroendet? Och ni som har klarat körkortet efter några försök men kände som mig i början, hur gjorde ni?
Gäst 2023-08-30 10:20 ! Citera #
Var också supernervös innan. Vet inte hur du gjorde men på skolan jag gick körde man en lektion innan som slutade vid trafikverket. Jag blev lite lugnare av att ha värmt upp innan i alla fall.
Gäst 2023-09-08 09:18 ! Citera #
Gäst 2023-08-30
Var också supernervös innan. Vet inte hur du gjorde men på skolan jag gick körde man en lektion innan som slutade vid trafikverket. Jag blev lite lugnare av att ha värmt upp innan i alla fall.
Detta är var en körskola av kvalitet oftast gör också. Man kör typ 20-30 minuter innan i en lektion.
inte bara för att man får värma upp sig, utan för att man även kan få feedback i sista minuten.
Det hjälper mer än vad man tror.

Sen är det ju självklart en stor fördel att göra uppkörningen i skolans bil om man har kört mycket i den än att sätta sig i en helt ny bil man aldrig har kört förut.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo