Hej, vill bara skriva av mig lite...
Kuggade min andra uppkörning igår på grund av en trefilig rondell (Rotebro), vilket jag aldrig har övat på då de inte finns i staden som jag kommer ifrån. Blev förvirrad över placeringen och inspektören tyckte att jag skötte det osmidigt.
Blir så nervös på uppkörningen! Vet hur jag ska köra i teorin i alla situationer och även när jag kör med handledare så går allting bra, men på grund av pressen under uppkörningen blir det mycket mentalt svårare då. Nu var kuggningen främst på grund av rondellen men sker många småfel som aldrig sker annars just för att det är en inspektör i bilen. Jag själv, min handledare och min trafiklärare tycker att jag är redo för körkort. När jag dessutom kör samma sträcka efter uppkörningen tillsammans med min handledare så går sträckan hur bra som helst. Känns så pinsamt att kugga uppkörningar när man känner sig redo.
Ni andra som kuggar uppkörningar på grund av press eller liknande mentalitet, hur gör ni för att få tillbaka självförtroendet? Och ni som har klarat körkortet efter några försök men kände som mig i början, hur gjorde ni?