Start > Körkortsforum > Olika typer av frågor på olika…

Olika typer av frågor på olika teoritest

Gäst 2023-07-30 23:13 ! Citera #
Efter att ha läst boken och använd mig utav körkort online brukar jag får ca 85-95% på alla prov jag gör. Men nu när jag har använt mig utav en annan hemsida fick jag 27%. Det var så stor variation i vad frågorna handlade om. Någon som skrivit teori innan eller som har kunskap som vet om teori proven är lika Körkort online eller om jag måste börja lära om?
H 2023-07-31 01:23 ! Citera #
Gäst 2023-07-30
Efter att ha läst boken och använd mig utav körkort online brukar jag får ca 85-95% på alla prov jag gör. Men nu när jag har använt mig utav en annan hemsida fick jag 27%. Det var så stor variation i vad frågorna handlade om. Någon som skrivit teori innan eller som har kunskap som vet om teori proven är lika Körkort online eller om jag måste börja lära om?
Jadu, jag har bara gjort teoriprovet en gång så jag kan bara säga att utifrån det så kom det många olika delar på provet. Många frågor var typ ”vad ska du göra i den här situationen?” ”Vad gäller här”, ”i vilken korsning gäller högerregeln” osv. med olika slags bilder. Någon fråga var typ ”hur fort får detta fordonet köra på motorvägen” och en bild på en tung lastbil. Jag pluggade mycket med att gå till körskolor och fråga om de hade fysiska övningsprov jag kunde få kopiera. Sedan gå hem och göra dem, skriva exakt vad som blev fel och läsa på om det. Tyckte då att det verkliga provet var något lättare än vissa övningsprov. Men det beror såklart på vad man får för teoriprov.

Vad handlade frågorna om på provet du fick 27% på? Vilken hemsida var det?

Mitt tips är att använda dig av olika hemsidor/appar för att plugga. Tex ”ta körkort”, ”körkort nu” osv. Anteckna mycket för hand så att hjärnan tar in informationen ordentligt och repetera det som blev fel på övningsproven så ska det nog gå bra. Annars är det bara att göra om skiten!
Gäst 2023-07-31 15:21 ! Citera #
Hej, Tack för hjälpen 27% var på någon hemsida som hade ett gratis test kan tyvärr inte komma ihåg vilket. Men då vet jag iaf vad jag kan förvänta mig. Jag skulle säga att jag har ganska bra koll på det mest med högerregeln och max hastighet.

Tack för hjälpen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo