Start > Körkortsforum > Teorin är så svår

Teorin är så svår

Jessi 2010-08-20 23:26 ! Citera #
Jag har gjort teoriprovet x antal gånger, och missat med bara två poäng de gångerna, det är så orättvist :(
nilo 2010-08-21 10:47 ! Citera #
Hej! det smma här, vet inte vad ska jag göra?
Gäst 2010-08-21 12:13 ! Citera #
Hej!

Tappa inte hoppet utan resultatet visar bara att du måste träna lite mer på trafikreglerna osv.
Vad visar resultaten? Vad behöver du träna mer på? Kolla upp det och träna extra mycket speciellt på dessa!

Ett tips från mig är att kombinera ditt läsande med ett datorprogram eller liknande för i slutändan kan det vara lite jobbigt att enbart läsa i teoriboken. Fördelen med dessa program är även att du får möjlighet att göra tester så då ser du om du är förberedd för det riktiga kunskapsprovet!

Lycka till och tappa inte hoppet!
Monarken 2010-08-24 04:06 ! Citera #
Hej Jessi,

Jag förstår att du blir ledsen och uppgiven när teoriprovet inte går som du vill inte bara en gång utan TVÅ gånger. Jag själv misslyckades med mitt teoriprov för motorcykel första gången jag försökte, då med ett poäng, så jag känner igen mig i det du skriver.

Det låter enkelt men det bästa tips jag kan ge är att sätta sig ner och plugga mer. Testa även Bonniers trafikskola eller Teo 2010, det är bra komplementprogram till boken.

När jag pluggade mer så klarade jag provet andra gången =). Nu är det dock för bil, så nu måste jag plugga igen.

Lycka till

/Monarken
ida 2010-08-31 20:12 ! Citera #
Håller med! har gjort teorin 2 gånger och fick 47 båda gångerna... tappar lusten nu. Har klarat uppkörningen redan så detta suger! :(
Shafti 2010-09-01 00:33 ! Citera #
Det gäller att inte tappa lusten! Bli motiverad till att lyckas nästa gång istället! sitt ner ett x antal extra timmar och plugga så får du se resultat. Som tidigare sagt är Bonniers Trafikskola ett bra komplement, men boken är den bästa!
Gäst 2010-09-05 18:05 ! Citera #
Shafti
Det gäller att inte tappa lusten! Bli motiverad till att lyckas nästa gång istället! sitt ner ett x antal extra timmar och plugga så får du se resultat. Som tidigare sagt är Bonniers Trafikskola ett bra komplement, men boken är den bästa!


Ja. Bonniers och TEO 2010 är bra komplement, men använd inte dem för mycket. Eftersom de bara har ett begränsat antal frågor så memorerar du helt enkelt svaren på frågorna, utan att tänka efter varför du svarar si och så.
Gäst 2010-09-05 18:13 ! Citera #
Jag har också provat på Bonniers! Faktist väldigt bra inlärning! Inte bara massa frågor, istället är där olika former av övningar samt så är där teori! Glöm inte bort att läsa boken!
boboo 2010-09-05 19:34 ! Citera #
Det är bara att fortsätta plugga och försöka lära av misstag, i slutändan kjommer du ju få ditt körkort :)
Gäst 2010-09-05 19:42 ! Citera #
Nyckelorden är nog just att absolut aldrig ge upp. Snart kommer du kunna allt utantill i sömnen och vara helt less på boken och alla frågor för att du redan kan dom ;) Lovar! Ge inte upp, och lycka till nästa gång. Det finns ju en hel del bra tips här i forumet om vad man bör tänka på inför teoriprovet. Läs igenom det också ett par gånger då fixar du det lätt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov