Start > Körkortsforum > Uppkörning i Kisa

Uppkörning i Kisa

Bippo 2023-07-19 19:20 ! Citera #
Hej! Jag har uppkörning i Kisa i mitten av augusti och undrar om någon som kört upp där vill vara en ängel och berätta om uppkörningsrutten ni körde. Vad det något ställe som var extra svårt?
Bippo 2023-08-15 20:12 ! Citera #
Nu är uppkörningen i Kisa avklarad och godkänd, beskriver den här för framtida uppköpare :)

För det första blev jag förvirrad då uppkörningstället inte var vid trafikverket, utan på enebygatan 10. Men jag kom som tur var i tid ändå, och efter en liten genomgång i hur jag ändrade speglar och stolen visade jag leg i bilen och vi körde iväg. Jag skulle uppgradera från automat till manuell, och han sa att då behövdes ingen säkerhetskontroll.

Vi stod på parkeringen mitt emot enebygatan 10, och svängde höger på enebygatan. I rondellen körde vi rakt fram, och sedan första höger in på torget. Där blev det vänster upp på rådhusgatan och sedan höger i T-korsningen. Direkt vänster på Grönedegatan där man startade lite i backe och det var lite dålig sikt. Sedan skulle jag följa skyltar mot Ulrika och alltså svänga nästa vänster på Ulrikagatan. Jag fick köra in i villaområde till vänster och backa runt ett hörn, och sedan ut på Grönedegatan igen, till högen den här gången, alltså bort från centrum. Vi följde den vägen fram till Västra vägen, där jag fick svänga höger och sedan vänster ut på väg 134. Där fick jag instruktioner att följa skyltar mot Vimmerby och väg 34, vilket ledde till en högersväng när jag kom fram till rondellen nere i Kisa. Väl på väg 34 körde vi en liten bit och sedan fick jag svänga höger in på en liten grusväg, med koordinaterna (57.9656673, 15.6555072). Vi följde grusvägen tills vi kom fram till en landsväg där jag fick svänga höger, och sedan kom vi fram till väg 34 igen efter en liten stund. Där fick jag svänga vänster och sedan höger in på Kalmarvägen. Där plockade han upp sin iPad och började trycka i vad vi gjort. När vi kom fram till enebygatan svängde vi vänster mot Trafikverket och jag fick parkera på parkeringen.

Sammanlagt körde vi i ungefär 40 minuter, men det var inte mycket trafik och inget jätteknepigt. Ett par stoppplikter, svänga av landsväg som går i 80, och lite start i backe. Men till och med bilens hastighetskontroll vad på och visade hela tiden vilken hastighetsbegränsning det var. Glad att vara klar efter två misslyckade försök i Farsta förra sommaren!
N 2024-03-15 19:53 ! Citera #
Kan man endast köra upp manuell i kisa eller är det båda manuell och automat?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest