Start > Körkortsforum > Köpa bil utan körkort

Köpa bil utan körkort

Sulan 2023-07-16 17:38 ! Citera #
Kan man köpa en bil utan att ha körkort? Jag vill köpa en bil som jag och min handledare sen ska kunna köra med. Någon mer som har köpt bil fast ni inte haft körkortet? Tänker att jag får ju se till att ha handledaren med så vi kan övningsköra sen på vägen hem när vi har köpt bilen. Men annars måste man väll kunna få köpa bil fast man inte har lappen?!
Gäst 2023-07-16 18:56 ! Citera #
Ja, du kan köpa bil utan körkort. Om bilen står på dig får du vara beredd att betala en jäkla massa för försäkringen dock.
Jag köpte min bil innan jag hade körkort, försäkringen kostade 17 000 om året, efter körkortet gick det ned till 4500 om året.
Sulan 2023-07-16 20:11 ! Citera #
Gäst 2023-07-16
Ja, du kan köpa bil utan körkort. Om bilen står på dig får du vara beredd att betala en jäkla massa för försäkringen dock.
Jag köpte min bil innan jag hade körkort, försäkringen kostade 17 000 om året, efter körkortet gick det ned till 4500 om året.
Oj!!! Okej, tack för info. Det visste jag inte. Bra att du skrev det. Kanske tokigt att köpa en bil då innan man tagit körkortet.....

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 19:38
4
I dag 18:10
11
I dag 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov