Start > Körkortsforum > Ni som bara kör på Trafikskola

Ni som bara kör på Trafikskola

Sunshine 2023-07-10 13:52 ! Citera #
Någon mer här som bara kör på Trafikskola? Jag är i behov av körkort snabbt men förstår såklart att det ändå kommer ta tid. Men jag kan tyvärr inte övningsköra privat (har ingen att köra med) så jag kommer köra allt på trafikskolan. Ni som kört enbart på trafikskolan, hur lång det tog det tills ni hade körkortet? Jag är dessvärre behov av mängdträning så det lär gå åt många lektioner för mig. Jag räknar med 25-30 lektioner. Har kört en hel del förut men i omgångar. Aldrig lyckats få kortet i handen, men nu ska jag separera så jag är verkligen i stort behov av ett körkort. Bor i Nacka, så jag kommer välja någon körskola här.
Anonym 2023-07-12 20:32 ! Citera #
Tjena!

Jag har varit i ungefär samma sits som du.
Har knappt haft någon möjlighet för övningskörning privat, utan fått ta körlektioner med Haninge Trafikskola.
Totalt sett har jag tagit 22 körlektioner.
Du kan absolut ta 25-30 för att VERKLIGEN känna dig säker ute på vägarna. Man lär sig med tid.
Har inte heller tagit körkortet... än men det kommer, gäller att ha tålamod.
Kunde tagit körkort när jag var 18 men tar det nog nu när jag är 20.
Hittar du ingen körskola nära Nacka så försök hitta någonstans i Stockholm.

Lycka till!
Sunshine 2023-07-12 20:48 ! Citera #
Jag hittade en i Nacka nu. Så ska skriva in mig där. De har körlektioner på helger också (lördagar) vilket passar mig bra. Tänker försöka att ta 3 lektioner i veckan varav körlektionerna på lördagar som en dubbellektion. Då lär man kanske bli klar snabbare. Har inte jätte bråttom med körkortet men ju tidigare desto bättre ändå.
1 2023-07-14 23:39 ! Citera #
Råkar du ha svårt för växlingen, så kör med automat. Men går det bra med växlingen så ska du köra manuellt.
Sunshine 2023-07-16 07:42 ! Citera #
1 2023-07-14
Råkar du ha svårt för växlingen, så kör med automat. Men går det bra med växlingen så ska du köra manuellt.
Jag ska köra med Automat. Tänker ta runt 25 körlektioner. Hoppas att det räcker.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov