Start > Körkortsforum > Mängdträning!

Mängdträning!

Gäst 2010-08-19 19:44 ! Citera #
Jag vill bara skriva lite snabbt om mängdträning och hur extremt viktigt jag tycker det är...

Mängdträning för mig betyder att du kör varje dag, varje vecka och egentligen bara kör, kör , kör hela tiden. Detta håller jag på med just nu, och aldrig tidigare har jag känt mig säkrare för att ut o åka. Det är liksom bara ytterligare en dag av veckan.

Mängdträning är tex att om dina föräldrar ska ut o handla och du tar initiativet att köra istället för dem!

Tyck till! Vad är mängdträning för er!
Gäst 2010-08-19 21:21 ! Citera #
Har dina föräldrar tid varje dag?? Har du tid varje dag?


:D
Gäst 2010-08-21 13:37 ! Citera #
Jag håller med dig om att man borde köra hela tiden om man har den möjligheten förstås.
Jag själv kör nästan varje dag med pappa och det går verkligen framåt :) och det är precis som du säger att man känner sig väldigt säker också.

Jag är väldigt tacksam för att jag har en sån möjlighet och jag passar på att köra bil så ofta och så mycket som jag kan.

Mängdträning i all ära! ;)
Gäst 2010-08-21 18:14 ! Citera #
Privat mängdträning är viktigt om man inte vill ta upp till 50 körlektioner... Men var observant så att mängdträningen inte reduceras till att bli just samma vägar mellan bostaden och idrottsträningen resp ICA-Maxi... Utan variation menar jag att mängdträningen ganska snabbt stagnerar. Privat övningskörning måste struktureras och ha inslag som liknar körskolornas. Om inte dina handledare begriper det så har du en viktig uppgift att kommunicera detta till dem !

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor