Har nu kört up i Helsingborg två gånger nu och kuggat båda gångerna vilket värken körläraren eller mamma som jag övningskör med inte kan förstå. Båda gångerna har jag kuggat på minsta småsakerna så som att inte sakta ner tillräckligt inför ett farthinder, köra försnabbt på motervägs påfarten??, och inte köra långsamt nog på en 70 väg när jag körde 60. De som man kör upp med har bestämt på förhand att du inte kommer att klara det och då är det bara synd. Det är så små saker som alla bilförare någon gång har gjort men man måste vara så onödigt perfekt för att ens få ta körkort i Helsingborg. Jag ska nu ha prov ett annat ställe och hoppas de inte är så petiga med saker som värken sätter mig som förare i fara eller mina medtrafikanter.
Detta är helt min erfarenhet av flertalet inspektörer i Farsta, Stockholm också!
På min senaste uppkörning kuggade jag enbart på att jag inte tittade ”tillräckligt tydligt” i döda vinkeln när jag körde ut ur sista rondellen innan vi kom tillbaka. Jag har aldrig kört så lugnt, tryggt och säkert som just denna uppkörning och kunde inte tro min öron när han sa att jag kuggat. Jag har kört upp totalt 6 gånger nu, varav 5 i Farsta. Min känsla är att det är helt omöjligt att ta körkort - inget jag gör hjälper utan precis som du beskriver upplever jag det som att det är ”bestämt” att jag inte ska få kortet. Förstår att det låter gnälligt men har man kört på två olika körskolor i över två års tid + massor hemma är det rejält motigt att fortsätta när en sådan småsak gör att man förlorar ännu mer tid, energi och pengar.