Start > Körkortsforum > Moment 22 - hjälp !

Moment 22 - hjälp !

Vägs ände 2023-05-11 12:40 ! Citera #
Min sambo vägrar att söka ett jobb innan han har körkort, MEN att ta körkort verkar han inte klara av!
Nu är det bara jag som jobbar och har körkort så jag måste jobba extra för att vi ska klara oss.
Jag har inte haft tid att vara hans körskolehandledare eftersom jag måste jobba så mycket.
Jag känner mig trött på alla sätt och får dessutom höra av honom att jag gör för lite hemma.
I minst 5 år har han hållit på i omgångar att ta körlektioner och missat minst 7 uppkörningar.
Jag har hjälpt och betalat över 50.000 kr för hans körlektioner och jag klarar inte betala mera.
Jag märker inte precis att han gör några framsteg när han övningskör eller gjort uppkörning.
Han har klarat teoriprov alla gånger men missar alltid på uppkörningen, på olika moment varje gång.
Jag vet faktiskt inte hur han kan missa hela tiden, det står ju bara i generella ordalag på beslutet.
Det är inte språket som gör att han missar utan något annat, gissningsvis något med hans attityd.
Sambon är så narcissistisk i sitt förhållningssätt. Pratar alltid bort eller tonar ner sina egna misstag.
Allt är någon annans fel när det inte funkar enligt honom. Körskolläraren är dålig osv. Det regnade.
Han hånar gärna andra för att det tagit dem lång tid att ta körkort men är inte ett dugg bättre själv.
Han sitter gärna och påpekar saker när jag som redan har körkort ska köra bil typ växla nu till 5an.
Det finns ju speciell hjälp för dom som har tex ADHD men vad kan vi göra? Jag pendlar mellan
uppgiven och desperat, provar nu att skriva i detta forum för att se om något tips kan leda framåt.
Gäst 2023-05-11 15:01 ! Citera #
Jag tycker du ska ta en funderare över om det är värt att ödsla din tid mer på en sådan man. Dumpa han och hitta någon ny som gör ditt liv enklare och inte svårare.
Gäst 2023-05-11 21:38 ! Citera #
Låter som han är rätt nöjd med att leva på din inkomst. Skulle nog lämna honom. Låter inte some ett hälsosamt förhållande.
Gäst 2023-05-12 09:42 ! Citera #
Din sambo behöver förstå hur mycket den här situationen tär på dig och göra något åt det omedelbart. Annars kan du inte fortsätta såhär. Det är troligen hans omognad som person som gör att han inte klarar av att ta körkort, det lyser nog igenom på uppkörningarna och han blir kuggad varenda gång. Ibland behöver man helt enkelt gå vidare i sitt liv. Det är helt OK att ta det beslutet - du förtjänar någon som stöttar dig och du ska inte behöva vara mamma åt en narcissist.
Ta hand om dig och lycka till.
Gäst 2023-05-19 11:32 ! Citera #
Tack för feedback.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor