Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning

Kuggad uppkörning

H 2023-04-29 21:05 ! Citera #
Hej
För nån dag sen kuggade jag min uppkörning och mådde skit. Sedan berättar min körlärare att dem kollar extra på det du kuggade på på nästa uppkörning som gör mig ännu mer stressad. Kollar dem verkligen extra på dem sakerna eller kollar dem på helheten som om man inte har kuggat innan?
B 2023-04-29 22:24 ! Citera #
Jag tror att det stämmer, så klart beror på det på hur allvarligt ditt misstag var. Min första uppkörning så blev jag kuggad för att jag hade för hög fart mot en övergångsställe, där sikten var skymd av en buss(buss var mötande). Precis när bussen passerade så kom det en människa och inspektören fick bromsa åt mig.

Andra uppkörningen försökte jag undvika samma misstag och när jag kom tillbaka till Trafikverket, sa den andra instruktören(inte samma) att bra att du lärde dig för det var väl det som kugga dig förra gången.
Gäst 2023-04-30 18:53 ! Citera #
Du bedöms inte hårdare, det är samma som vid första provet, men dom kommer köra med dig i sådana situationer som du visade att du hade brister på första provet
Nilla 2023-05-04 08:24 ! Citera #
Blev kuggad för att jag höll hastigheten 37 km förbi en buss som blinkade höger vid stående vid busshållplats framför bussen fanns inget övergångsställe bussen var dessutom tom på passagerare min fråga är följande kör dessa provkörare exakt så som dom vill att en körkortskandidat ska göra om svaret är ja då ljuger dom och hur länge har dessa körkortsprovare haft sina körkort och vilken vana har dom, säkerligen väldigt lite vana enligt deras ålder det verkar vara en ideologi att kugga så många som möjligt på små detaljer det kostar en kandidat otroligt mycket pengar för att bli kuggad
Nilla 2023-05-04 08:26 ! Citera #
Det får dom inte göra dom ska se helheten i körningen dom har ingen rätt att titta på förgående körning
Gäst 2023-05-04 22:06 ! Citera #
Nilla:
Inspektören eller myndigheten tjänar varken mer eller mindre på att kugga så många som möjligt.

Tänk om nån hade sprungit ut framför bussen, hade du kunnat stanna? Hur nära bussen gled du förbi?
Allt är en bedömning.
Gäst 2023-05-05 18:29 ! Citera #
Nilla 2023-05-04
Det får dom inte göra dom ska se helheten i körningen dom har ingen rätt att titta på förgående körning
Vad har du för källa?
Jag har källa på att dom ska följa upp det som hänt på föregående prov.

Transportstyrelsens föreskrifter
Gäst 2023-05-05 18:36 ! Citera #
Nilla 2023-05-04
Det får dom inte göra dom ska se helheten i körningen dom har ingen rätt att titta på förgående körning
Googla föreskriften Tsfs 2012:43
Och använd dig av trovärdiga källor nästa gång du påstår att någon uttalat sig fel

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
15
I dag 13:24
9
I går 22:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor