Start > Körkortsforum > Uppkörningsrutt Farsta

Uppkörningsrutt Farsta

A 2023-04-27 18:54 ! Citera #
Jag har haft 2 uppkörningar i Farsta, en kugg och den andra godkänd. Båda uppkörningarna skedde runt samma tid. Första klockan 10. Andra klockan 9 och båda gångerna fick jag Haninge rundan. Så klart, finns det chans att få ett annat rutt, men jag tror Haninge är en av de viktigaste runt den tiden.

Rutten:
Höger från Trafikverket
Rakt tills väjningsplikten och svänger höger.
Sväng vänster vid trafiksignalerna och följ skyltar mot Nynäshamn för att då komma ut på motorvägen.
Fortsätter på motorvägen tills han säger kör mot Haninge C och åker av motorvägen vid rätt skylt.
Fortsätter mot Haninge C via Gudöbroleden och sedan Nynäsvägen.
Vid Parkvägen säger han skit i att köra in i Haninge centrum(asså höger) och fortsätt rakt.
Kommer fram till stoppskyltarna och kör rakt.
Kommer till en fyrvägskorsning och ber mig att svänga höger och backa runt samma hörn som jag svängde förbi.
Sedan svänger vänster och vänster igen så man hamnar på Dalarövägen.
Fortsätter rakt tills man kommer till cirkulationsplatsen och åker mot Farsta trafikverket igen.

(Fick också göra ett till backa runt hörn vid Trafikverket av någon anledning).
Tips: Var försiktiga med högerregeln och lita inte på den helt, eftersom det finns ett flertal idioter som lämnar aldrig företräde trots att reglerna säger att de ska göra det(t.ex. vid vägkorsningar utan skyltar/trafiksignaler).
Geduld 2023-04-29 20:30 ! Citera #
Tack! Jag kör upp kring den tiden i Farsta. Värdefull info!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor