Start > Körkortsforum > Vilka manuella bilar använder …

Vilka manuella bilar använder trafikverket för uppkörningen i Göteborg på hisingen?

Fabian 2023-04-04 17:58 ! Citera #
Tjena! Ska ta uppkörningen nästa vecka med manuell på hisingen. Hade en lektion idag med en xc40 som var väldigt skön att köra med i stort sett alla moderna hjälpmedel som gjorde körningen märkbart lättare. Min fråga är därmed vilka bilar trafikverket egentligen använder sig av och om de har hjälpmedel som hillstart-assist, växelindikator och om man kan växla in i ettan utan att tillsätta gas?
Gäst 2023-04-04 23:22 ! Citera #
Hjälpmedel?
Är det inte meningen att man ska kunna köra när man kommer till uppkörning?
Öva mer om du inte har dragläget i ryggraden!
Om det uppstår en situation ska du inte behöva tänka på så enkla saker som dragläge och vid vilket varvtal du ska växla!
gäst 2023-04-07 18:00 ! Citera #
Fabian 2023-04-04
Tjena! Ska ta uppkörningen nästa vecka med manuell på hisingen. Hade en lektion idag med en xc40 som var väldigt skön att köra med i stort sett alla moderna hjälpmedel som gjorde körningen märkbart lättare. Min fråga är därmed vilka bilar trafikverket egentligen använder sig av och om de har hjälpmedel som hillstart-assist, växelindikator och om man kan växla in i ettan utan att tillsätta gas?
Hej, beror lite på, tror de stänger av det mesta men du kommer nog se en indikation när bilen vill att du ska växla. Klarar du inte att starta i backe utan hill assist eller inte kan gasa när du ska iväg är du inte nog förbered för uppkörningen ändå. Trafikverket har olika bilar som inspektörerna åker runt med till olika områden de jobbar alltså inte på samma ställe hela tiden. Det är mycket volvo V60s.
Emma 2023-06-26 19:00 ! Citera #
Ska snart köra upp med manuell bil på Hisingen. Är det någon som vet vilka manuella bilar Trafikverket på Hisingen brukar använda?
Kalle 2023-07-03 21:29 ! Citera #
Var en Volvo v60 senast jag körde, fick värsta surgubbe som kuggade på allt.
el 2023-07-05 15:05 ! Citera #
Körde upp med en manuell V60 på Hisingen igår.
bilkingen 2024-04-11 14:55 ! Citera #
Hej! I Varberg är de manuella bilarna Volvo XC 40. För att komma iväg med dem kräver enbart att man sakta lyfter på kopplingen och så sticker bilen iväg! Fick så många motorstopp för att jag har en bil från 07 hemma där det kräver att möta med gas för att komma iväg med bilen. Försökte med samma teknik på volvon och det gick åt helvete! Det är så enkelt med de nyare bilarna att det blev pannkaka av ren vana. Rekommenderar därför att övningsköra med en bil som fungerar liknande. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest