Start > Körkortsforum > Körkort i augusti i uppsala

Körkort i augusti i uppsala

Jossan 2023-03-22 17:01 ! Citera #
Vilken körskola i uppsala rekommenderar ni?
Jag tänkte köra typ varje/varannan dag och sen ta teorin på egen hand (med bok och internet sidor), i en månad, tror ni att det räcker? Jag är ganska mycket av en plugghäst så teoriprovet är jag inte rädd för, tror jag kan klara det utan hjälp men körningen lär jag behöva en del då jag i princip knappt kört, plus att jag vill ta manuell.

Hur många lektioner behövs (för en i princip nybörjare) för ta manuell körkort?
Borde man ta ”korta” pass (40/45/55 min) pass eller långa (75/80 min) pass?
Räcker en månad om man kör intensivt?
Abcd 2023-03-23 22:15 ! Citera #
Varför ska du ta manuellt? Det går snabbare att ta automat då du slipper ta lektioner för att lära dig växla, start i backe osv. Tänk på att det inte bara gäller att ta körkort snabbt, du ska också bli en bra och säker förare som inte orsakar fara för dig själv och andra i trafiken.
Uppsalabo 2023-04-02 08:12 ! Citera #
Jossan 2023-03-22
Vilken körskola i uppsala rekommenderar ni?
Jag tänkte köra typ varje/varannan dag och sen ta teorin på egen hand (med bok och internet sidor), i en månad, tror ni att det räcker? Jag är ganska mycket av en plugghäst så teoriprovet är jag inte rädd för, tror jag kan klara det utan hjälp men körningen lär jag behöva en del då jag i princip knappt kört, plus att jag vill ta manuell.

Hur många lektioner behövs (för en i princip nybörjare) för ta manuell körkort?
Borde man ta ”korta” pass (40/45/55 min) pass eller långa (75/80 min) pass?
Räcker en månad om man kör intensivt?
Jag skulle ta långa pass alltså dubbel lektioner. Vet inte om de andra frågor, för de beror på person till person
Gäst 2023-04-03 07:15 ! Citera #
Jag gick i ganska lika tankebanor innan jag skulle ta körkort. Men jag hade gett mig själv 2 månader, gick på 4 körde ca 3-5 gånger i veckan körskola (totalt runt 50 lektioner alltid dubbla) och privat. Jag önskade att jag hade kunnat börja lite smått tidigare. Så om du har möjlighet till bil + handledare (alt köpa ett körpaket innan och testa 1-2 lektioner) kanske bara öva uppstart (sittställning, justering av speglar, reglage, växla från 1 till 2, hitta dragläge). Så du redan innan kan få en känsla över bilkörning. Det är rätt svårt att göra en framtidsbedömning på sig själv om man inte känner till sin bilkänsla så bra ännu.
Gäst 2023-08-21 11:48 ! Citera #
Abcd 2023-03-23
Varför ska du ta manuellt? Det går snabbare att ta automat då du slipper ta lektioner för att lära dig växla, start i backe osv. Tänk på att det inte bara gäller att ta körkort snabbt, du ska också bli en bra och säker förare som inte orsakar fara för dig själv och andra i trafiken.
Lycka till med rullstarten och bogseringar
Ja vänta just ja, det kan ju inte ni automatare göra. Ha ha ha. ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo