Start > Körkortsforum > Viktigt med bekväma skor?

Viktigt med bekväma skor?

Poisend 2010-11-25 20:02 ! Citera #
Jag började köra i mina vinterstövlar och de var ingen bra idé jag hade blyfot på pedalerna men när jag tog vanliga skor gick de mycket bättre, skor kan spela stor roll till en början har jag märkt och de är fler som sagt det!!!

Så de blir uppkörning i gymnastikskor sen kan vi ta fram kängorna igen :D
Ahmedoow 2010-12-01 13:55 ! Citera #
Jag har tyvärr inte hunnit läsa igenom alla kommentarer men för mig personligen så är det väldigt viktigt med skor. Jag började övningsköra med ett par converse och nu när vintern kom så tänkte jag byta till mina vinter skor som jag brukar använda dagligen. Det som hände då var att min körning försämrades avsevärt då jag inte riktigt kunde känna efter hur mycket jag tryckte ner t.ex. gasen.

Så därför är mitt råd till dig att använda så lätta skor som möjligt under dina körlektioner då jag tycker att det blir lättare att vara känslig.

Hoppas det hjälper och lycka till =)// Ahmedoow
Terrarie 2010-12-04 13:08 ! Citera #
Ett par skor som gör att man får bra känsla med pedalerna är att rekomendera. Inte allt för tjocka sulor alltså, samtidigt som man den här årstiden behöver något som ger friktion så man inte riskerar att glida av bromspedalen när situationen blir allvarlig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo