Start > Körkortsforum > Konstig situation

Konstig situation

Gäst 2023-03-13 20:23 ! Citera #
När jag åkte hem ifrån jobbet så stod det en bil med blixtljusramp i en busshållplats, jag skulle såg att vägarbetare gick runt och halkade omkring så jag saktade ner och höll ut så lång jag kunde i min fil. Då börjar en av vägarbetarna vifta åt mig ser jag ska hålla ut mer, även fast de står inne på busshållplatsen. Jag kunde inte då jag hade möte men jag tyckte det var lite märkligt. Jag tyckte det räckte att hålla ut och sakta ner då det inte var skyltat eller något annorlunda och det inte stod någon eller något i vägen. Har jag missat nån regel att man måste byta fil även fast de står säkert och inte på vägen utan busshållplats? Gjorde jag fel?
Gäst 2023-03-13 21:18 ! Citera #
Hur fort körde du?
Gäst 2023-03-17 14:38 ! Citera #
Kunde du stannat och väntat på den mötande bilen att den skulle passera, kanske det vägarbetaren ville? :?
j 2023-03-19 08:41 ! Citera #
Inget direkt brott mot någon regel. Är bara en oskriven regel att man tar det väldigt väldigt lugnt kring vägarbetare.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov