Start > Körkortsforum > Kuggat 3 gånger och känner mig…

Kuggat 3 gånger och känner mig misslyckad

Gäst 2023-03-08 16:44 ! Citera #
Kuggade precis min tredje uppkörning.
Första i Södertälje var förståelig då nerverna tog över och ingripande skedde på motorvägen när jag blev bländad av solen.

Min andra i Järfälla tyckte jag att jag körde alldeles utmärkt. Inga anmärkningar alls förutom att jag hamnade något nära bakom en lastbil vid påfarten på motorvägen. Blev kuggad pga det. Riktig jävla surt när man tror man kammat hem det.

Och nu tredje i Norrköping kuggade jag för att jag var tvungen att tvärnita för ett långsamt gående fordon på motorvägen. Känner att oturen är på min sida…

Börjar verkligen känna mig usel som förare trots att både körskolan och privat körning har gått galant. Blev till och med fotad dagen innan av körskolan för att dom skulle lägga upp på sin instagram att jag klarade det.

Är gravid och ska föda i Maj så har inte all tid i världen på att klara detta så börjar få lite smått panik. Nån som har lite hopp att ge mig?
Johan 2023-03-09 20:58 ! Citera #
Du har gått på samma spår som mig, jag gav upp 2018. Men försökte nu sen Januari 2023 gjorde första provet i Järfälla men kuggade det, det andra var i Södertälje men kuggade på den också, min tredje och sista var i Eskilstuna då det finns tid där oftare och blev godkänd. Skulle nästan ge upp när vi kom fram till själva förarprov kontoret med inspektören för jag trodde att det kommer va en till underkänd och otur dag ändå även om jag var nöjd med min körning. Men när inspektören sa godkänt då var det som en dröm. Det kändes nästan som att han drev för en sekund för att jag hade tappat hoppet såpass. Så ge inte upp och boka där och det kommer gå bra hoppas jag! Och stort grattis till barnet, det är en gåva i livet.
Gäst 2023-03-15 10:41 ! Citera #
Johan 2023-03-09
Du har gått på samma spår som mig, jag gav upp 2018. Men försökte nu sen Januari 2023 gjorde första provet i Järfälla men kuggade det, det andra var i Södertälje men kuggade på den också, min tredje och sista var i Eskilstuna då det finns tid där oftare och blev godkänd. Skulle nästan ge upp när vi kom fram till själva förarprov kontoret med inspektören för jag trodde att det kommer va en till underkänd och otur dag ändå även om jag var nöjd med min körning. Men när inspektören sa godkänt då var det som en dröm. Det kändes nästan som att han drev för en sekund för att jag hade tappat hoppet såpass. Så ge inte upp och boka där och det kommer gå bra hoppas jag! Och stort grattis till barnet, det är en gåva i livet.
Har bokat tid idag i Järfälla igen. Har även fixat så jag kör dit med körskolan för att ta bort så mycket nerver som möjligt.

Insåg väl efter frustrationen släppt lite att jag måste öva på påfart på motorvägen, vilket är typ det enda jag kört privat nu senaste veckan. Hoppas att det går till väga denna gång och att nervositeten inte tar över :scared:

Tack!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest