Start > Körkortsforum > Övningskört enbart på körskola…

Övningskört enbart på körskola?

Robinb 2010-08-17 17:15 ! Citera #
Finns det några andra där ute som enbart övningskört hos körskola? (om/av vilken anledning valde ni det?)
Gäst 2010-08-19 18:37 ! Citera #
Det finns säkert hur många som helst som enbart kör i trafikskolor. Ett av de största anledningarna till detta kan vara att de inte har någon möjlighet att köra privat. Jag övningkör både privat och i trafikskola. Jag är tacksam för att jag har den möjligheten men om det nu inte skulle vara så, så skulle jag bara köra i en trafikskola.

Jag utgår ifrån att du själv kör i en trafikskola. Av vilken anledning valde du att göra det? Det skulle vara intressant att veta!
Gäst 2010-08-25 16:52 ! Citera #
Jag har enbart kört i trafikskola (förutom en gång med min handledare i en tom parkeringsplats). Anledningen till att jag endast kört hos trafikskola är att jag får ut mer där än hemma. Dessutom så har jag ingen automatbil hemma utan enbart manuell sådan. Hos trafikskolan lär jag mig köra med en automat bil. Den möjligheten har jag inte hemma. Så det är en stor del till varför jag kör i en trafikskola.

Sedan kan man även lista ut att jag inte tyckte om att köra med manuell bil i den tomma parkeringsplatsen 8-) :D
Gäst 2010-09-05 18:10 ! Citera #
Visst lär man sig bra på det! Men det är onödiga kostnader! Istället föredrar jag att övningsköra hemma imellan körlektionerna för att träna på det som man gjorde fel/mindre bra på lektionen!
boboo 2010-09-05 19:15 ! Citera #
Jag har någon gång att det de som enbart kör körskola klarar uppkörningen bättre :) men jag har inte möjlighet att köra privat så för min del blir det enbart körskola är det tänkt!
ziwei 2010-09-10 16:28 ! Citera #
Det bästa med att köra på en trafikskola är att man får sina fel korrigerade av en lugn och pedagogisk lärare som förklarar med pedagogiska illustrationer snarare än en (oftast) föräldrer eller respektive som det är svårare att lyssna på. Själv kör jag nästan uteslutande på trafikskola då jag inte har möjlighet att köra privat. Jag tror dock att det är bra om man kan göra en kombination av båda, detta då vissa saker är bra att mängdträna. Jag menar, jag ägnade en dubbellektion åt att backa runt hörn i cirklar på en parkeringsplats, något som jag mycket hellre hade gjort med en privat handledare om jag hade haft möjlighet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo