Ykb

J 2023-02-21 07:28 ! Citera #
Hej!
har en dum fråga. om jag går ykb-grundutbildningen med bara c kort och sedan bestämmer mig för att ta CE i framtiden, gäller ykbn fortfarande eller måste jag ta om den eftersom jag har högre behörigheter?
Gäst 2023-02-21 08:01 ! Citera #
Gäller även för CE
j 2023-02-21 08:16 ! Citera #
Tack! :D
Gäst 2023-02-21 08:45 ! Citera #
Hur långt har du kommit, har du fått c-kortet?
j 2023-02-22 10:16 ! Citera #
Ja c kortet är klart, tänkte ge mig på ykb och ce detta året, ev bara ykb och söka jobb utan släp
Gäst 2023-02-22 16:05 ! Citera #
Det låter som en bra idé, i mitt fall så har jag körprovet kvar, tänkte göra det om ett par veckor.
Sen vet jag inte, tror att om jag får ykb genom arbetsförmedlingen så tar jag även CE. Men måste jag ta ykb på egen bekostnad då vet det f om jag vill fortsätta. Det finns redan mycket jobb för C schafförer.
J 2023-02-25 21:20 ! Citera #
Ja exakt!! Lycka till med körprovet och håller mina tummar att arbetsförmedlingen hjälper till med resten! :D
Gäst 2023-02-27 14:13 ! Citera #
Tack så mycket, det känns lite pirrigt redan nu.
Hur gick din uppkörning, vart gjorde du den och vad ställde han för frågor på säkerhetskontrollen?
j 2023-03-06 07:38 ! Citera #
Körde upp i kristianstad, gjorde säkerhetkontrollen, funken var på färdskrivaren så fick lite olika frågor om den..
Körde lite inne i stan, ut på motorväg, backade till en lastkaj och backade runt ett hörn. sedan vart det klart, var noga med speglarna och när du svänger höger och korsar en cykelbana så kolla extra noga flera gånger, det är superlätt att missa om det kommer någon där. Kolla också extra noga så du faktiskt får köra in på alla vägar, ibland gör de en luring och testar om du har koll på skyltar mm.

Det kommer gå kanon!
Gäst 2023-03-06 08:30 ! Citera #
Toppen, ja precis de kan ställa vilka frågor som helst och färdskrivaren är en del av det hela, jag känner mig ganska säker inför säkerhetskontrollen däremot inför körprovet känns det lite skakigare Det du berättar på körprovet är faktiskt a och o. Man måste ha kontrollen över allt som rör sig runt omkring, särskilt på cirkulationsplatser. Härligt..nu är det jag som står på tur, på fredag smäller det här i Sth.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest