Start > Körkortsforum > Köpa bil

Köpa bil

s 2023-02-12 20:11 ! Citera #
Vilken bil och budget kan man köpa sin första bil ?
Gäst 2023-02-12 21:40 ! Citera #
Beror på vad du ska använda bilen till, men rekommenderar att du köper en lite billigare och enklare bil först. Sen öva körförmågan tills du känner att det är dags för en ny bil.
Gäst 2023-02-13 20:03 ! Citera #
Hur mycket pengar har du?
Tänk på mer än bara köpet, kostar att hålla bilen i lagligt skick också!

Min första bil kostade en månadslön.
gäst 2023-02-13 20:08 ! Citera #
s 2023-02-12
Vilken bil och budget kan man köpa sin första bil ?
Helt omöjligt svara på.

Många köper en bil som klarat besiktningen, på slutampen av bilens skick och livslängd för några tusenlappar, bara för att köra.

Sen högre krav, säger sig självt mer pengar.
Bättre skick, med färre mil etc högre pris.

Min första gav jag 40000Kr, haft väl flax, inte haft några större fel alls på den tiden, 1 ägare osv, vet andra som fått ett sorge barn som kostat pengar, ena reparationen efter den andra....skenar iväg.

Så svårt svara på,

btw kärran jag köppte för 5 år sen är en Volvo V50, den har passerat alla besiktingar unta notering alls, det är lite av ett lotto på beggade bilar.
Gäst 2023-02-16 14:35 ! Citera #
Gäst 2023-02-12
Beror på vad du ska använda bilen till, men rekommenderar att du köper en lite billigare och enklare bil först. Sen öva körförmågan tills du känner att det är dags för en ny bil.
Hej!
till jobbet ,och handla ofta. jag hittar ej privat bilar som jag älskar då tänker att köpa hos en företag o betala varje månad, vill ha en bil som är bra, jag gillar inte byta ,så det kan förekomma massor m problem, har hört att GOLF är bättre.
Gäst 2023-02-16 14:38 ! Citera #
gäst 2023-02-13
Helt omöjligt svara på.

Många köper en bil som klarat besiktningen, på slutampen av bilens skick och livslängd för några tusenlappar, bara för att köra.

Sen högre krav, säger sig självt mer pengar.
Bättre skick, med färre mil etc högre pris.

Min första gav jag 40000Kr, haft väl flax, inte haft några större fel alls på den tiden, 1 ägare osv, vet andra som fått ett sorge barn som kostat pengar, ena reparationen efter den andra....skenar iväg.

Så svårt svara på,

btw kärran jag köppte för 5 år sen är en Volvo V50, den har passerat alla besiktingar unta notering alls, det är lite av ett lotto på beggade bilar.
Tack för tipset :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest