Start > Körkortsforum > Uppkörning i Sandviken

Uppkörning i Sandviken

Gäst 2023-01-18 21:49 ! Citera #
Hej alla!

Har uppkörning i Sandviken som kommer närmare och närmare. Jag har kört där någon gång för att få en ungefärlig bild av området. Undrar om någon har bra tips för området? Givetvis ska man kunna köra upp varsomhelst, men känns gött med lite framförhållning.

Tusen tack
///
Gäst 2023-01-24 13:52 ! Citera #
Hej!
Har kört i Sandviken flertal gånger. De är oftast en och samma rut man åker. Dvs genom järn-och spårvägskorsningen. Ett tips är att ha säkerhetsmarginaler, dvs avstånd från bilarna. Planera körningen, och placera dig rätt redan innan. Sandviken är ganska enkelt på ett sätt att de inte finns många tvåfiliga rondeller osv.

Ett annat tips är att det är 100 km/h på motortrafikleden/landsvägen, se till att gasa samt att se UPP för kurvan precis intill utfarten.
Sakta därmed ner rejält vid utfarten och håll en bra hastighet så du kan förbereda dig på kurvan som är precis vid utfarten av landsvägen.

Som vanligt är nog att väja för gångtrafikanter om du ser att de närmar sig. Se till att kolla runt väldigt mycket. Samt ta det lugnt! Sandviken har ett körfält som är väldigt brett, så det är inte så komplicerat när de kommer till att planera sin körning.

Kör defensivt och det viktigaste av allt LUGNT. Om du är stressad syns det i din körning och du kommer bla köra snabbare, ha sämre riskbedömning och körningen kommer inte flyta på. Ta det lugnt och ta DIN TID!

Det kommer att gå strålande!!! You got this :)
Gäst 2023-01-24 13:54 ! Citera #
Juste! Se till att nöta högerregeln dessutom. De kuggar en på de ganska mycket. Vid korsningar om det inte finns skyltar eller trafikljus gäller högerregeln.
STANNA för bilar som kommer i din högra sida, samt att visa att du kan regeln genom att anpassa farten och kolla mycket.

Om det är fritt kör på som vanligt :)
Anders 2023-01-24 17:22 ! Citera #
Kuggade Sandviken idag pga landsvägssväng som tydligen gick för fort.

Mycket högerregel och lite trafikljus
Gäst 2023-01-30 23:57 ! Citera #
Många tack för svar, stor hjälp!

Hoppas hoppas!

//
Gäst 2023-11-23 14:56 ! Citera #
Hej alla!
Jag funderar på att göra uppkörning i Sandviken men har aldrig kört där, har bara tränat i Sollentuna men jag hittar inga tider där och kuggade två gånger. Rekommenderar ni att jag gör provet där, vad är det absolut viktigaste sak där som många kuggar och hur är det allmänt?

Tack i förhand!
Nonono 2024-01-09 09:11 ! Citera #
Hej vilka gator är det högerregeln där man kör upp?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo