Start > Körkortsforum > 2 KUGGADE UPPKÖRNINGAR! HJÄLP

2 KUGGADE UPPKÖRNINGAR! HJÄLP

Kuggaren 2023-01-18 19:21 ! Citera #
Idag small det till och jag kuggade ANDRA (2) gången i Helsingborg. Denna gången på grund av att jag ”inte tittade runt” mycket. Dessutom fick jag den ökända kugg-M**** återigen!

Har endast kört i skola och de tycker inte jag behöver fler lektioner. Har bestämt att köra upp privat nu då skolorna har knappt tider. Jag behöver nu tips vart man köra upp som är enklare än Helsingborg? Kan vara vart som helst i södra Sverige.

Snälla ge tips på stad för uppkörning och orsaken (finns det motorväg? Mycket högerregeln?)

Kuggar jag igen i en annan liten stad så ger jag faktiskt upp!
Gäst 2023-01-19 19:11 ! Citera #
Simrishamn, finns ingen motorväg, inga rödljusen och lite trafik
Nyss godkänd 2023-01-19 19:23 ! Citera #
Kungsbacka. :) Väldigt lite trafik mitt på dagen. Finns motorväg, landsväg, lite bostadsområden, fåtal rondeller med fler än 1 fil, knappt några trafiksignaler. Klarade på första där iallafall och då fick jag köra motorväg och sen vidare till ett bostadsområde, vända, parkera och sen tillbaka till Trafikverket.
Kuggaren 2023-01-20 16:21 ! Citera #
Gäst 2023-01-19
Simrishamn, finns ingen motorväg, inga rödljusen och lite trafik
Är det mycket högeregel och enkelriktade vägar där?
Kuggaren 2023-01-20 16:22 ! Citera #
Nyss godkänd 2023-01-19
Kungsbacka. :) Väldigt lite trafik mitt på dagen. Finns motorväg, landsväg, lite bostadsområden, fåtal rondeller med fler än 1 fil, knappt några trafiksignaler. Klarade på första där iallafall och då fick jag köra motorväg och sen vidare till ett bostadsområde, vända, parkera och sen tillbaka till Trafikverket.
Ska kolla upp det, tack och grattis till körkortet!!!
Nyss godkänd 2023-01-20 19:14 ! Citera #
Kuggaren 2023-01-20
Ska kolla upp det, tack och grattis till körkortet!!!
Ja, gör det. Vet flera som haft enkla uppkörningar i Kungsbacka. Det ska vara enklaste stället att köra upp häromkring, vad jag vet. Tack så mycket, du klarar det också ska du se! :D
Micke 2023-01-20 20:28 ! Citera #
Inte tittade runt brukar betyda att du inte läser trafik ordentligt, dvs allt på och omkring vägen, bilar, cyklar och gående. Lite då och då bör man se sig omkring lite så man har koll, speciellt vid korsningar och cirkulationsplatser. Och släng ett öga i speglarna med. Jag skulle ta en lektion till med specifik instruktion om att öva det som missades på uppkörningen.
Kuggaren 2023-01-20 22:14 ! Citera #
Micke 2023-01-20
Inte tittade runt brukar betyda att du inte läser trafik ordentligt, dvs allt på och omkring vägen, bilar, cyklar och gående. Lite då och då bör man se sig omkring lite så man har koll, speciellt vid korsningar och cirkulationsplatser. Och släng ett öga i speglarna med. Jag skulle ta en lektion till med specifik instruktion om att öva det som missades på uppkörningen.
Körskolan tyckte det var onödigt och att det var kanske nerverna som spökade. Men ska faktiskt se om jag kan ta en lektion med ny körskola bara för att få en ny kontroll på hur duktig jag är och vad som behöver förbättras
Micke 2023-01-21 07:26 ! Citera #
Kuggaren 2023-01-20
Körskolan tyckte det var onödigt och att det var kanske nerverna som spökade. Men ska faktiskt se om jag kan ta en lektion med ny körskola bara för att få en ny kontroll på hur duktig jag är och vad som behöver förbättras
Skulle jag absolut. Verkar som om något fallit mellan stolarna lite så det skadar ju inte att få ett kvitto från en ny lärare på vad som kanske behöver tränas på, om något. Kan ha varit nerver med.
Gäst 2023-01-21 22:56 ! Citera #
Kuggaren 2023-01-20
Är det mycket högeregel och enkelriktade vägar där?
Ja det kan man lugnt säga, både skymda korsningar och högerregel där man kan tro att det är huvudled, så är det på landet :) Leta efter huvudledskyltar, finns det inga så vet du ju vad som gäller, kolla då efter små skyltar som visar vägnamn i korsningar, så vet du var dom är, glöm inte bort högerreglar på landsvägarna när inte huvudledskyltar finns

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor