Start > Körkortsforum > Gamla böcker-vad är nytt?

Gamla böcker-vad är nytt?

Alex 2023-01-07 23:51 ! Citera #
Hej
Jag har en vän vars son ska ta b-kort. Jag hittade mina teoriböcker, ”körkortsboken” från 2013. Är de användbara öht? Finns det någonstans man kan se vad som är ändrat i nyare upplagor? Har googlat men hittar inget vettigt...

Tacksam för svar!
Ron 2023-01-08 14:33 ! Citera #
Hej!
De är ju rätt gammal bok du har. Det bästa är att kolla med Vägverket eller en körskola när deras böcker är tryckta. Ni kan kolla på biblioteket hur nya deras böcker är. Grunden är ju den samma, men nya regler och vägmärken. Det som står skrivet idag i reglerna, har kanske ändrats lite om ett par år. Vissa saker som vi har här i Malmö kanske man inte sett i andra delar i landet. Malmö är lite av experiment stad när det gäller vissa saker som skall testas ut.
Gäst 2023-01-08 14:57 ! Citera #
Ron, det är en rätt gammal Sverigebild du har. ”Vägverket var en statlig myndighet i Sverige med anor från 1841. Myndigheten lades ned 31 mars 2010, och verksamheten togs över av Trafikverket.” (wiki) :lol:

Alex, köp ny bok, flera stora saker som ändrats:

* Cykelpassage/cykelöverfart, helt omgjort och väldigt viktigt.
* Besiktningsregler, helt omgjort, en bok från 2013 har totalt annan info där så lär du dig det får du lära om
Gäst 2023-01-10 21:24 ! Citera #
Som de övriga redan skrivit.

Köp nytt, mycket har ändrats, eco driving, annat, samt statistiken med.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor