Start > Körkortsforum > Uppkörning i Södertälje - godk…

Uppkörning i Södertälje - godkänd

Bilkörarn 2023-01-05 17:57 ! Citera #
Fan dom var riktigt trevliga där alltså, det var tydligt att de gjorde sitt bästa för att göra en annars extremt stressande situation lite enklare, väldigt pedagogiska och förklarade hur bilen var och lät mig bekanta mig med reglage och sånt innan vi körde.

Vi tog vänster från TV, minns inte körningen efteråt exakt för då höll jag på vande mig vid bilen och växlarna (dieseln är verkligen inte så annorlunda från en vanlig bil, den kör bara på lite lägre varv och man kan stanna på tvåan och trean lite längre än annars).

Sedan körde jag mot stockholm på e4an, hade aningen för låg fart på väg på pga det usla väglaget (snömodd och -5) så jag fick gasa på en del väl uppe på vägen också.

När jag spanade efter min avfart så såg jag att högerfilen skulle bli den avfarten så jag bytte dit och försökte hålla koll på bilen redan i den filen snett bakom mig. Som bytte till min fil (mittenfilen) sen. När jag hade bytt såg jag varför. Det var en kvaddad bil en bit fram med en stor lastbil med en blinkande omledningsskylt. Men jag höll mig ändå hyfsat lugn och bytte tillbaks till mellanfilen efter att ha kollat allt där.

Sedan lite landsvägskörning, sedan lite villaområde. Fick vända på valfritt sätt, backade in på en liten parkeringsplats (protip för då är backningskravet avklarat så slipper du backa runt hörn). Fick göra en parkering på en plats med kanske 15-20cm snö. Jag sa att jag kanske inte står innanför linjerna och då var inspektörn lite skön och sa ”den måste stå innanför linjerna”, och sen ”nej, jag skojar det är ju omöjligt att se” när hon såg mitt face.

Sedan dock, på väg ut från villaområdet råkar jag köra på mittrefugen i rondellen med bakhjulet så hela bilen skakar till. Tänkte att det kan vara fucked nu…

Sedan i en liten liten rondell som nästan mer såg ut som korsning kom jag på blinkers i sista sista sekunden.

Var säker på att jag hade missat en 60skylt på en lång raksträcka där alla drog ifrån mig, men det var 40.

Väl på trafikverket igen så säger hon ”ja du… det här var ju verkligen inte den bästa körningen jag sett…” och mitt hjärta sjönk medan hon räknade upp mina mest uppenbara fuckups, innan hon kom till årets ”men…” och sa att helhetsintrycket ändå visade att jag kunde köra säkert och hantera situationer som uppstod.

Så de var verkligen riktigt proffsiga och rättvisa och nu har jag mitt fucking körkort

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest