Hej, har 2 frågor angående YKB.
1. Krävs det c-kort för att kunna gå kursen eller räcker det bara med körkortstillstånd?
2. Finns det kvällskurser i Sth?
Tack//
Körkortonline > Körkortsforum > YKB lastbil
YKB lastbil
1 räcker med kktillstånd.
2 menar du grundkurs 140? Jag har bara sett repetition 35 på kvällar och helger.
2 menar du grundkurs 140? Jag har bara sett repetition 35 på kvällar och helger.
Tjena, jag har nyss gått klart YKB dock inte gjort körningen än, det ska vi göra i Januari.
Kontakta Yrkes Akademin, dom har YKB både 140 timmar och förkortad samt att du får körtimmar där också. Dock för att sen köra lastbil krävs det ett C kort så det måste du ha förr eller senare ändå. Jag har mitt teriprov idag för C och det är inte nådigt kan jag säga!
Kontakta Yrkes Akademin, dom har YKB både 140 timmar och förkortad samt att du får körtimmar där också. Dock för att sen köra lastbil krävs det ett C kort så det måste du ha förr eller senare ändå. Jag har mitt teriprov idag för C och det är inte nådigt kan jag säga!
Tack för ditt svar, jag klarade teorin men har praktiken kvar och ykb så klart.
Undrade om det fanns kvällskurs på ykb i och med att jag jobbar på dagen.
Undrade om det fanns kvällskurs på ykb i och med att jag jobbar på dagen.
Efter utbildningen ykb lastbil, gör man ett likadant test typ kunskapsprovet C på Trafikverket?
Gäst 2023-01-10
Efter utbildningen ykb lastbil, gör man ett likadant test typ kunskapsprovet C på Trafikverket?
Hur svårt är det att bli godkänd på Ykb lastbil?
Är det lika svårt som C-teorin?
Är det lika svårt som C-teorin?
Senaste foruminläggen
Rubrik
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera